//
کدخبر: ۲۳۱۵۸۸ //

استولتنبرگ «مرگ مغزی ناتو» را تکذیب کرد

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز دوشنبه در یک سخنرانی در استانبول در واکنش به سخنان چندی پیش رئیس جمهور فرانسه گفت که ناتو در سلامتی کامل به سر می‌برد.

استولتنبرگ «مرگ مغزی ناتو» را تکذیب کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل «پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه گفت که پیمان ناتو این توانایی را دارد که همچنان به پیش برود.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «راشاتودی»، وی که در جریان نشستی در استانبول حرف می‌زد، گفت: «کشورهای عضو به وجود اختلاف نظر میان یکدیگر عادت کرده‌اند، اما جادوی ائتلاف در توانایی آن برای اداره اختلافات و تبدیل کردن آن به قدرت نهفته‌ای بزرگ است.»

وی در واکنش به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که پیشتر گفته بود ناتو با «مرگ مغزی» مواجه شده، گفت که ناتو در سلامتی بسیار خوبی قرار داشته و می‌تواند تا ۷۰ سال دیگر هم بدون مشکل به پیش برود.

استولتنبرگ در ادامه سخنانش در این نشست که تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز حضور داشتند، گفت: «امنیت خلیج [فارس] امنیت ناتو بوده و همکاری با کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] بهتر و فعال‌تر شده است.»

ماکرون چندی پیش در مصاحبه با نشریه «اکونومیست» گفته بود که ناتو اکنون در وضعیت «مرگ مغزی» به سر می‌برد و اینکه ناتو باید به جای تمرکز بر روسیه و چین، روی تروریسم متمرکز شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۵۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان