//
کدخبر: ۳۹۳۰۷۹ //

ماجرای دیدار جنجالی امیرعبداللهیان و لاوروف چه بود؟/عکس

در حالی که وزیران خارجه ایران و روسیه پس از گفت وگوی حدودا چهار ساعته از نتایج مذاکرات انجام شده ابراز رضایت کردند و گسترش روابط را رو به جلو خواندند این دیدار با حاشیه هایی در فضای مجازی همراه شد که به نظر می رسد با هدف تحت الشعاع قرار دادن دستاوردهای سفر وزیر خارجه کشورمان به مسکو باشد.

ماجرای دیدار جنجالی امیرعبداللهیان و لاوروف چه بود؟/عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس برنامه ریزی اعلام شده قرار بود حسین امیرعبداللهیان با سرگئی لاوروف ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه به وقت مسکو( ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در محل یکی از ساختمان های وزارت خارجه روسیه که اغلب دیدارهای دوجانبه لاوروف با دیگر همتایانش در این محل برگزار می‌شود ، دیدار کند.

این دیدار در حالی برگزار می‌شد که به دلیل بارندگی شدید در مسکو سرگئی لاوروف برای استقبال از امیرعبداللهیان دقایقی زودتر از رسیدن هیات ایرانی به همراه دسته گلی که به مناسبت تولد رییس ساختمان محل مذاکره در دست داشت، در داخل محل حاضر شده بود.

ماجرای دیدار جنجالی امیرعبداللهیان و لاوروف چه بود؟/عکس دسته گل لاوروف برای کارمند وزارت خارجه روسیه

 

بر اساس پروتکل اعلامی از سوی وزارت خارجه روسیه تنها عکاس و تصویر برداران دو وزارت خارجه ایران و روسیه اجازه داشتند لحظه ورود هیات ایرانی و استقبال لاوروف از وزیر خارجه ایران را به تصویر بکشند و دیگر عکاسان و خبرنگاران روسی و ایرانی حاضر، اجازه نداشتند در این محل حضور داشته باشند و این خبرنگاران که تعداد آنها برای پوشش این دیدار چشمگیر بود در اتاق محل مذاکره منتظر ورود دو وزیر خارجه بودند.

قبل از ورود لاوروف برای استقبال، معاونان وی از جمله ریابکوف و باگدانوف، در محل استقبال حضور یافتند و دقایقی بعد نیز لاوروف به جمع آنها ملحق شد و منتظر ورود هیات ایرانی بود تا از وزیر خارجه کشورمان استقبال کند.

ماجرای دیدار جنجالی امیرعبداللهیان و لاوروف چه بود؟/عکس معاونان لاوروف در محل استقبال از هیات ایرانی

 

این اتفاقات و انتظار مقامات روس برای استقبال از هیات ایرانی از سوی خبرنگار ایسنا از لابلای دری که به روی خبرنگاران بسته شده بود مشاهده و ثبت شد.

ماجرای دیدار جنجالی امیرعبداللهیان و لاوروف چه بود؟/عکس لاوروف در محل استقبال از امیرعبداللهیان پیش از ورود هیات ایرانی

 

لاوروف همچنان منتظر رسیدن وزیر خارجه ایران در بالای پله های در ورودی هیات ایرانی ایستاده بود که پس از رسیدن اتومبیل وزیر به پایین پله ها رفت و منتظر پیاده شدن امیرعبداللهیان برای استقبال از وی بود.

ماجرای دیدار جنجالی امیرعبداللهیان و لاوروف چه بود؟/عکس لاوروف در انتظار ورود امیرعبداللهیان

 

وزیر خارجه کشورمان نیز که در ترافیک شدید بارندگی مسکو به محل مذاکره رسیده بود دقایقی در اتومبیل خود منتظر ملحق شدن بقیه اعضای هیات همراهش که متشکل از کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو، ناصر کنعانی سخنگو، مهدی صفری معاون اقتصادی ، علیرضا حقیقیان مدیر کل اوراسیا و دستیار وزیر، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، علی اصغرخاجی دستیار ویژه وزیر در امور سیاسی و تعدادی دیگر از مدیران کل و کارشناسان مرتبط وزارت خارجه بود ماند و پس از آن وارد ساختمان محل مذاکره شد.

ماجرای دیدار جنجالی امیرعبداللهیان و لاوروف چه بود؟/عکس هیات ایرانی در مذاکرات با هیات روسیه

 

به نظر می رسد برای لاوروف که دقایقی منتظر مانده بود که از وزیر خارجه ایران استقبال کند این سوال ایجاد شده بود که چرا از اتومبیل پیاده نمی شد؟

ماجرای دیدار جنجالی امیرعبداللهیان و لاوروف چه بود؟/عکس

 

پس از استقبال و دست دادن، دو وزیر به بالای پله های در ورودی رفتند و سپس وارد اتاق محل مذاکره همان جایی که تعداد زیادی عکاس، خبرنگار و تصویربردار منتظر آغاز نشست دو هیات بودند، شدند.

ماجرای دیدار جنجالی امیرعبداللهیان و لاوروف چه بود؟/عکس

لاوروف در آغاز این دیدار با تبریک آغاز ماه رمضان و خوش آمدگویی به وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر ادامه همکاری های مشترک، ابراز امیدواری کرد که مذاکراتشان ثمربخش باشد.
امیرعبداللهیان نیز در آغاز این دیدار تاکید کرد که مناسبات ایران و روسیه در مسیر صحیح خود رو به جلو و پیشرفت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۳۰۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان