//
کدخبر: ۳۴۵۵۲۷ //

لاوروف و امیرعبداللهیان در چین دیدار کردند

وزرای امور خارجه ایران و روسیه در حاشیه نشست همسایگان افغانستان در شهر «تونشی» در شرق چین با یکدیگر دیدار کردند.

 لاوروف و امیرعبداللهیان در چین دیدار کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه ایران و روسیه در حاشیه نشست همسایگان افغانستان در شهر «تونشی» در شرق چین با یکدیگر دیدار کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای لاوروف خاطرنشان کرد: از این‌که بار دیگر در فاصله کوتاهی با همدیگر ملاقات می‌کنیم خرسندم. قبل از هر چیز مایلم سلام‌های آقای رئیسی به آقای پوتین را ابلاغ کنید.

امیرعبداللهیان ادامه داد: خوشحال هستیم که روابط ایران و روسیه در مسیر خوب و درست خودش قرار دارد. یک بار دیگر مایلم تأکید کنم که ما مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: مطلع شدم در تحولات اوکراین در مسیر گفت‌وگوی سیاسی پیشرفت‌هایی در حال حاصل شدن است، امیدوارم در گفت‌وگوهای امشب شما را در جریان مسائل مختلف قرار دهم و از شما هم آخرین تحولات را بشنوم.

وی بیان کرد: یک بار دیگر مایلم بر روابط مهم و ممتاز دو کشور تأکید کنم.

وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با امیرعبداللهیان و هیأت همراهش، اظهار داشت: اخیرا شما را در مسکو ملاقات کردم و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشتیم.

لاوروف ادامه داد: علاقه‌مند افزایش همکاری‌های همه جانبه در همه زمینه‌ها با همسایگان و به ویژه ایران هستیم و به ویژه در موضوعات همکاری همچون درباره خزر.

وی خاطرنشان کرد: در تماس‌ها و تعاملات ما اهمیت بسیار ویژه‌ای حاصل شده و روابط دوجانبه ما تاثیر خودش را بر نظم جدید روابط بین‌الملل می‌گذارد. شاهد دورانی هستیم که برخی طرف ها به دنبال بازنگری اساس و منشور سازمان ملل هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۵۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان