//
کدخبر: ۳۸۸۶۹ //

الزهار: ایران به خاطر کمک‌هایش به ملت فلسطین، چیزی درخواست نکرد

یکی از رهبران حماس با تاکید بر اینکه روابط این جنبش با ایران قوی است، گفت: ایران به خاطر کمک‌هایش به ملت فلسطین، چیزی از ما درخواست نکرده است.

 الزهار: ایران به خاطر کمک‌هایش به ملت فلسطین، چیزی درخواست نکرد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که رابطه مصر با نوار غزه ضرورتی است که روابط تاریخی و جغرافیا آن را ایجاب کرده است.

 

وی تاکید کرد که سند اخیر حماس به منزله به رسمیت شناختن اسرائیل نیست و موافقت با تشکیل دولت فلسطین در مرزهای 1967 میلادی، موقتی است.

 

این رهبر حماس در ادامه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول قطعی برق نوار غزه از طریق توافق با صهیونیست‌ها دانست.

 

الزهار تاکید کرد که حماس همچنان روابطی قوی با ایران دارد و ایران بخشی از امت اسلامی‌ است و برای کمک‌هایی که به ملت فلسطین تقدیم کرده است، چیزی از ما نخواسته است.

 

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که توافق این جنبش با محمد دحلان از رهبران جنبش فتح شامل سپردن پرونده‌های خارجی به او نیست و تفاهم با گروه دحلان به خاطر این است که آن‌ها نمایندگانی منتخب در مجلس قانونگذاری فلسطین هستند.

 

الزهار تاکید کرد که توافق با دحلان برای حمایت از فقرا و کمک به طرح‌های کوچک و مبادلات بازرگانی به مصر است که ارزش آن به هفت میلیارد دلار می‌رسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که از اعضای این جنبش خواسته نشده است که قطر را ترک کنند.

 

این رهبر حماس تروریست خواندن جنبش حماس از سوی عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی را به شدت محکوم کرد و گفت: هدف از این سخنان فقط جلب رضایت دونالد ترامپ است

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان