//
کدخبر: ۳۸۷۷۶۱ //

رکورد بالای افزایش درخواست‌های پناهندگی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲

آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد که در سال گذشته تعداد درخواست‌های پناهندگی در اتحادیه اروپا بیش از هر زمان دیگری از سال ۲۰۱۵/۲۰۱۶ بوده است.

 رکورد بالای افزایش درخواست‌های پناهندگی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه "وینر سایتونگ"، در اتحادیه اروپا، در سال گذشته تعداد افراد بیشتری نسبت به هر زمان دیگری از سال 2015/2016 برای پناهندگی درخواست داده‌اند. بر اساس گزارش آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا (EUAA) در روز چهارشنبه، در مجموع 966,000 نفر در 27 کشور اتحادیه اروپا و همچنین در سوئیس و نروژ درخواست پناهندگی داده‌اند - که 50 درصد بیشتر از سال 2021 است. از سال 2008، تعداد بیشتری از این افراد فقط در سال‌های 2015 و 2016 زمانی که بیش از یک میلیون درخواست وجود داشت ثبت شده است.

این آژانس اتحادیه اروپا کاهش محدودیت ها در مورد همه گیری کرونا و همچنین درگیری های متعدد و کمبود مواد غذایی را از دلایل افزایش اخیر هجوم مهاجران ذکر کرد. علاوه بر این، تحرکات ثانویه در داخل اتحادیه اروپا و تعداد قابل توجهی از درخواست های اتباع کشورهای بدون ویزا که به طور قانونی وارد کشور شده اند نیز در این امر نقش داشته است.

بیشترین گروه پناهجویان را سوری ها (132000 درخواست)، افغان ها (129000)، ترک ها (55000)، ونزوئلایی ها (51000) و کلمبیایی ها (43000) تشکیل می دهند. همچنین حدود چهار میلیون پناهنده از اوکراین وجود داشتند که با این حال، مجبور به درخواست پناهندگی در اتحادیه اروپا نیستند و بنابراین در این ارقام لحاظ نمی شوند.

به گفته EUAA، سیستم های پناهندگی 27 کشور اتحادیه اروپا به دلیل تعداد زیاد درخواست ها تحت فشار فزاینده ای قرار دارند. با این حال، آژانس اتحادیه اروپا هیچ رقم ملی را منتشر نکرد. وزارت کشور اتریش در ژانویه اعلام کرد که در سال گذشته بیشتر از زمان بحران پناهجویان در سال 2015، یعنی دقیقاً 108781 درخواست پناهندگی در اتریش انجام شده است. برای مقایسه: در سال 2021، 39،930 درخواست پناهندگی، در سال 2020 تنها 14،775 و در سال 2015، 88،340 درخواست پناهندگی وجود داشت.

در این شرایط کشورهای اروپایی سیاست های بسیار سختگیرانه ای را علیه پناهجویان در دستور کار قرار داده‌اند.

سران کشورهای اروپایی در نشست اخیر خود در بروکسل بر روی تشدید قواعد پناهندگی برای مقابله با هجوم پناهندگان به توافق رسیدند.

"اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی در این نشست در سخنانی در بروکسل گفت: ما مرزهای خارجی خود را تقویت خواهیم کرد و از مهاجرت های غیرقانونی جلوگیری خواهیم کرد. این پروژه‌ها قرار است در بلغارستان و رومانی آغاز شود.

اتحادیه اروپا به صراحت اعلام کرد که نه تنها بلغارستان و رومانی، بلکه همه کشورهای دارای مرزهای خارجی از کمیسیون اتحادیه اروپا در حمایت از مرزها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دومین پروژه آزمایشی بر روی بهینه سازی روندهای پناهندگی در مرزهای خارجی متمرکز است. به گفته فون در لاین، نمونه هایی از بهترین شیوه باید در زمینه های ثبت نام، مراحل سریع و منصفانه پناهندگی و بازگشت ها نشان داده شود. به گفته وی آژانس حفاظت از مرزهای اروپا فرانتکس و اداره پلیس اروپا یوروپل هم باید از این امر حمایت کنند.

علاوه بر این بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تعداد بازگشت‌های پناهندگان هم باید افزایش یابد. سران کشورهای اروپایی توافق کردند که تصمیمات مربوط به اخراج‌ها را به رسمیت بشناسند. فون در لاین گفت: این به ما امکان می‌دهد تا در مورد بازگرداندن سریع‌تر عمل کنیم.

کشورهای اتحادیه اروپا همچنین توافق کردند که فشار بیشتری بر کشورهای مبدا که در بازپس گیری پناهجویان رد شده همکاری نمی‌کنند، وارد شود. این همچنین باید منجر به خروج بیشتر پناهندگان بدون حق اقامت از اتحادیه اروپا شود.

به منظور افزایش تعداد بازگشت‌های پناهندگان همچنین در این نشست توافق شد که رد درخواست پناهندگی در یک کشور در سایر کشورهای عضو نیز به رسمیت شناخته شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان