//
کدخبر: ۳۸۷۲۳۳ //

پرواز بمب افکن‌های اتمی آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی

به دنبال آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی، نیروی هوایی آمریکا چند فروند بمب افکن اتمی خود را در شبه جزیره کره به پرواز درآورد.

پرواز بمب افکن‌های اتمی آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی
به گزارش فرتاک نیوز،

 

 به دنبال اعلام کره شمالی مبنی بر آزمایش موشک بالستیک قاره پیما، ایالات متحده روز یکشنبه بمب افکن‌های فراصوت دوربرد خود با قابلیت حمل بمب اتمی را برای تمرین مشترک با جنگنده‌های کره جنوبی به پرواز درآورد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» رئیس ستاد مشترک کره جنوبی اعلام کرد که ایالات متحده بمب‌افکن‌های «بی-۱» را برای آموزش با جنگنده ‌های کره جنوبی به شبه جزیره کره فرستاده است. در این بیانیه بر تعهد امنیتی «مستحکم »آمریکا به کره جنوبی تاکید شده است.

این در حالی است که کره شمالی نسبت به استقرار بمب افکن‌های آمریکایی بی-۱  که قادر به حمل بمب اتمی هستند، حساس است.

«خبرگزاری کره شمالی» در زمینه پرتاب موشکی اخیر این کشور  اعلام کرده که این پرتاب برای تایید قابلیت اطمینان از این سلاح و آمادگی رزمی نیروی اتمی این کشور طراحی شده است. این موشک با طی مسافتی حدود ۹۹۰ کیلومتر در ۶۷ دقیقه به منطقه از پیش تعیین شده در آب‌های شبه جزیره کره و ژاپن به هدف اصابت کرد.این سلاح بر مبنای فرضیات قادر است به ایالات متحده برسد.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد که موشک «هواسونگ-۱۵» بازدارندگی اتمی قدرتمند کره شمالی و تلاش برای تبدیل ظرفیت ضدحمله اتمی مرگبار بر نیروهای متخاصم را نشان داد. «چانگ یانگ کیون» کارشناس موشکی در دانشگاه هوافضای در کره جنوبی، گفت که به نظر می‌رسد کره شمالی یک نسخه ارتقا یافته از  این موشک را پرتاب کرده است.

 

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی یک روز پس از آن صورت گرفته است که وزارت خارجه این کشور تهدید کرده بود که اقدام شدیدی علیه کره جنوبی به دلیل برگزاری رزمایش نظامی با ایالات متحده آمریکا انجام می‌دهد.

هفته گذشته، کره شمالی در جریان هفتادمین سالگرد تأسیس ارتش این کشور، موشک بالستیک بین‌قاره‌ای جدید با سوخت جامد خود را رونمایی کرد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان