//
کدخبر: ۳۸۷۱۹۶ //

بورل: باید ارسال سلاح به اوکراین را تشدید و تسریع کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کشورهای غربی خواست تا کمک نظامی بیشتری به اوکراین ارسال و تحویل سلاح به این کشور را تسریع کنند.

بورل: باید ارسال سلاح به اوکراین را تشدید و تسریع کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از فرانس ۲۴، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست از کشورهای غربی برای ارسال کمک نظامی بیشتر به اوکراین، گفت که فرآیند تحویل سلاح و کمک به این کشور باید تسریع شود.

بورل در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: کمک بیشتر و سریع‌تری نیاز است. هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. باید حمایت نظامی‌مان را افزایش داده و تسریع کنیم.

وی با حمایت از پیشنهاد استونی به اتحادیه اروپا برای خرید مهمات به نیابت از اعضای این ائتلاف در راستای کمک به اوکراین، گفت: با پیشنهاد (کاجا کالاس) نخست وزیر استونی کاملاً موافقم و در حال کار روی این پیشنهاد هستیم و جواب خواهد داد.

اظهارات بورل در حالی مطرح شده که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان دیروز (شنبه) گفته بود که اروپا «به طور غیرمستقیم با روسیه در جنگ است.»

اوربان گفته بود: اروپا همین حالا که حرف می‌زنم به سمت جنگ کشیده می‌شود و اقدام موازنه‌ای خطرناکی در پیش گرفته است. در واقع، آنها همین حالا هم به طور غیر مستقیم با روسیه در جنگ هستند. آغاز کار با کلاه‌خود بود و حالا در حال ارسال تانک هستیم و جنگنده هم در دستور کار است. به زودی هم درباره اعزام به اصطلاح صلح‌بانان خواهیم بود!

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین که کمتر از یک هفته دیگر نخستین سالروز آن فرا می‌رسد، آمریکا و غرب ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، کمک‌های نظامی قابل توجهی را در حجم بالا برای اوکراین تامین کرده و با گذشت یک سال از این جنگ، همچنان به آتش‌افروزی و طولانی کردن بحران در این کشور ادامه می‌دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۱۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان