//
کدخبر: ۳۸۴۳۵۱ //

شنیده شدن صدای انفجار مهیب در فلسطین

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در شهر عسقلان در فلسطین اشغالی خبر دادند.

شنیده شدن صدای انفجار مهیب در فلسطین
به گزارش فرتاک نیوز،

پایگاه خبری «واللا» گزارش داد، صدای انفجار مهیبی از شهر عسقلان شنیده شد که ظاهرا به خاطر شکسته شدن دیوار صوتی است. 

واللا همچنین خبر داد که ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده است که هیچ اطلاعی درباره این انفجار ندارد. هنوز جزئیات بیشتری درباره علت این انفجار در رسانه‌های فلسطینی منتشر نشده است.

منابع صهیونیستی، شامگاه جمعه، از تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند که بر اثر آن دست‌کم ۸ نفر به هلاکت رسیده و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. «خیری علقم» مجری این عملیات شهادت‌طلبانه پس از تعقیب پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. این عملیات پس از آن رخ داد که نظامیان رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، با یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری ۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۲۰ فلسطینی دیگر را مجروح کرده بودند.

علاوه بر عملیات جمعه، صبح شنبه نیز یک فلسطینی به سوی صهیونیست‌ها تیراندازی کرد و دست کم دو نفر در این تیراندازی که در محله «سلوان» در شرق قدس اشغالی رخ داد، مجروح شدند. منابع اسرائیلی میگویند که یکی از این مجروحان از افسران تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی است که در زمان عملیات در مرخصی بوده است. حال یکی از مجروحان وخیم است و در بخش مراقبتهای ویژه به سر می‌برد..

در همین ارتباط، نیروهای مقاومت فلسطین خرداد ماه گذشته از غزه به سمت شهر اشغالی عسقلان چندین موشک شلیک کردند. شلیک موشک از غزه چند ساعت پس از شهادت شماری از نیروهای مقاومت فلسطین توسط صهیونیستها صورت گرفت.

کارشناسان شلیک این موشکها را حامل پیامهای بسیاری برای تل‌آویو دانستند و گفتند که از جمله این پیامها این است که مقاومت از معادله‌ عملیات «شمشیر قدس»کوتاه نخواهد آمد و همه جبهه‌های عملیاتی را متحد خواهد کرد.

«مومن مقداد» کارشناس فلسطینی مسائل صهیونیستی در این زمینه گفت: «ارتباط روشنی بین رخدادهای امروز نوار غزه و حوادث شهر جنین و اردوگاه آن در روز جمعه وجود دارد. پیام مقاومت روشن است، مبنی بر اینکه مقاومت، شیوه و زمان مناسب برای پاسخگویی را تعیین خواهد کرد».

مومن با بیان اینکه شلیک موشک از غزه، کابینه صهیونیستی را غافلگیر کرد، ادامه داد، این حمله در حالی صورت گرفت که مقاومت فلسطین به ویژه جنبش جهاد اسلامی بارها تأکید کرد که در قبال رخدادهای کرانه باختری و فلسطین اشغالی، سکوت نخواهد کرد.

وی تصریح کرد، این حمله موشکی ثابت کرد که مقاومت تعیین می‌کند چه زمانی به رژیم صهیونیستی پاسخ دهد. در حال حاضر نیز دولت صهیونیستی با درگیریهای سیاسی و بحران داخلی عمیقی روبروست.

این کارشناس فلسطینی بر این باور است که اگر گروههای مقاومت در برخی موارد در برابر حملات صهیونیستها سکوت کرده‌اند، نشانه ضعف نیست، بلکه نشانگر این است که در حال آماده شدن و برنامه‌ریزی هستند. لذا غزه نیز آماده است که معادله شمشیر قدس را حفظ کند؛ معادله‌ای که مبتنی بر اتحاد و ارتباط همه جبهه‌های فلسطین است. شلیک موشک به عسقلان هم ثابت کرد که این معادله به قوت خود باقی است.

«حسن لافی» کارشناس مسائل صهیونیستی هم در این زمینه گفت: «رخدادهای نوار غزه نشان داد که تلاش برای کنترل غزه به دور از رخدادهای سایر جبهه‌های عملیاتی به ویژه در کرانه باختری و اردوگاه جنین و آنچه اسرائیل از آن تحت عنوان دوران آرامش یاد می‌کرد، به پایان رسیده است».

لافی تصریح کرد، آرامشی که پس از مراسم صهیونیستی موسوم به «راهپیمایی پرچم» حکمفرما شده بود، کم کم در حال از بین رفتن است. لذا شلیک موشک سرآغاز متحد کردن همه جبهه‌ها در فلسطین است. بنابراین رخدادهای جنین، قدس و اراضی اشغالی، بر روی غزه تأثیر می‌گذارد و تل‌آویو دیگر قادر نیست فشار خود را بر روی یک جبهه فلسطینی متمرکز کند.

 
 

وی خاطر نشان کرد، شلیک موشک امروز نشان داد که مقاومت فلسطین، مواضعی درباره اتحاد جبهه‌های عملیاتی دارد که از آن هرگز عدول نخواهد کرد. بنابر این بر اساس برآورد خود، هر زمان که بخواهد وارد عمل می‌شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۳۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان