//
کدخبر: ۳۸۲۷۷۶ //

یک جنایتکار گروه واگنر روسیه به نروژ فرار کرد 

یکی از اعضای رده بالای گروه جنایت کار و مزدور واگنر موفق شد خود را به نروژ برساند. اظهارات او می‌تواند در رابطه با جنایات جنگی این گروه بسیار مهم باشد. طبق یک روایت، او فرمانده واحدی بوده که یکی از اعضایش را با پُتک اعدام کرده است!

یک جنایتکار گروه واگنر روسیه به نروژ فرار کرد 
به گزارش فرتاک نیوز،

به گفته مقامات نروژی یک عضو پیشین گروه مزدور واگنر وارد نروژ شده و از این کشور درخواست پناهندگی سیاسی کرده است. گفته می‌شود این شخص به نام آندری مدودف از اعضای بلندپایه گروه واگنر بوده است. پلیس نروژ هفته گذشته اعلام کرده بود که فردی به طور غیرقانونی از روسیه، با عبور از مرز وارد خاک این کشور شده است. این مرد در ابتدا تنها یک فرد خارجی معرفی شده بود اما پس از اینکه به یک منزل شخصی در منطقه مرزی مراجعه و درخواست کمک کرد، توسط نیروهای مرزبانی دستگیر شد. چندین رسانه نروژی کمی بعد گزارش دادند که او آندری مدودف از اعضای مهم گروه واگنر است. 

سایت خبری مستقل روسی زبان "مدوزا" در گزارش خود در این باره به ویدیویی استناد کرده که نوامبر گذشته منتشر شد. در این ویدیو دیده می‌شود که مدودف ظاهراً فرمانده یگانی از واگنر است که یوگنی نوژین، از مزدوران پیشین این گروه در آن با پتک اعدام می‌شود.

به گزارش یک سازمان حقوق بشری روسی به نام "Gulagu.net"، مدودف پس از پایان قرارداد چهار ماهه خود در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی به تیم واگنر پشت کرد. به نوشته مجله آلمانی "اشترن" احتمالا این دلیل فرار او بوده است.

در گزارش اشترن آمده است که مدودف در ویدئویی که توسط این گروه حقوق بشری منتشر شده، فرار خود را شرح می‌دهد. گفته می‌شود که او با کمک حامیانش در مورمانسک به شهر مرزی نیکل در روسیه رسیده، از آنجا با لباسی سفید از حصار سیم خاردار بالا رفته و از رودخانه یخ زده پاسویکلوا عبور کرده است. این اطلاعات هنوز به طور مستقل تأیید نشده است. بر اساس گزارش‌های متعدد، مدودف آماده ارائه شهادت در برابر مقامات نروژی و در جریان دادرسی کیفری بین‌المللی درباره جنایات گروه واگنر و همچنین درباره یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، است. گروه واگنر در جنگ اوکراین حضور فعال دارد و تاکنون گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از جنایات این گروه در اوکراین منتشر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۷۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان