//
کدخبر: ۳۸۲۱۰۸ //

روسیه: مذاکرات با اوکراین باز هم باید بدون میانجی گری باشد

مدیر اداره بخش کشورهای مستقل همسود در وزارت خارجه روسیه گفت، در صورت از سرگیری مذاکرات با اوکراین، بایستی این گفت‌وگوها بین کی‌یف و مسکو باز هم بدون میانجی‌گر به صورت مستقیم انجام شود و این بهترین گزینه خواهد بود.


روسیه: مذاکرات با اوکراین باز هم باید بدون میانجی گری باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

الکسی پلیشچوک مدیر اداره بخش کشورهای مستقل همسود در وزارت خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس همچنین گفت: وقتی این مذاکرات از سر گرفته شود به احتمال زیاد به صورت مستقیم است. این بهترین گزینه خواهد بود چون اثبات شده که میانجی‌گران غربی اغلب موضوعات خود را در گفت‌وگوها پیگیری می‌کنند و تلاش دارند تا در مذاکرات مداخله و نفوذ داشته باشند.

وی ادامه داد: طرف غربی که به عنوان میانجی در مذاکرات حضور داشته به دنبال سازش نیست بلکه به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی خود بوده است.

این دیپلمات روس همچنین خاطرنشان کرد، مذاکرات ۲۰۲۲ با طرف اوکراین مستقیم بود تا به امروز ما تنها به صورت مستقیم با اوکراینی‌ها وارد مذاکره شده‌ایم و از پلتفورم‌هایی استفاده کرده‌ایم که برای ما ایجاد شده‌اند.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه افزود: سه دور مذاکرات میان روسیه و اوکراین در بلاروس و یکی در ترکیه از فوریه تا آوریل ۲۰۲۲ انجام شد. اما بعدا بیشتر آنها به صورت ویدئویی بوده‌اند. همگی آنها به صورت مستقیم با اوکراینی‌ها انجام شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۱۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان