//
کدخبر: ۳۷۴۵۰۴ //

بایدن: حزب جمهوری‌خواه این تصمیم را بگیرد که "آنها چه کاره هستند

رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه به شدت از میزان مشارکت مردمی در انتخابات میان‌دوره‌ای هشتم نوامبر خشنود است، گفت که حزب جمهوری‌خواه اکنون نیاز دارد در این رابطه تصمیم بگیرد که "آنها چه کاره هستند."


بایدن: حزب جمهوری‌خواه این تصمیم را بگیرد که "آنها چه کاره هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (یکشنبه) پیش از آغاز نشست شرق آسیا در کامبوج در رابطه با رقابت سنا به خبرنگاران گفت که اکنون تمرکز او روی رقابت سنا در ایالت جورجیاست که به دور دوم کشیده شده است.

با اینکه نتیجه این ایالت مشخص نشده، دموکرات‌های آمریکایی توانستند با شکست جمهوری‌خواهان در ایالت نوادا، به ۵۰ کرسی مقابل ۴۹ کرسی دست یابند و از آنجا که ریاست سنا در دست کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکاست، در مواقعی که تساوی آراء باشد، به نفع دموکرات‌ها عمل می‌کند. اختلاف رای دو رقیب اصلی در سنای جورجیا، کمتر از ۰.۱ درصد و به نفع جمهوری‌خواهان است.  

اکنون کنترل سنا در دست دموکرات‌هاست و پیشتر هم وب‌سایت ادیسون ریسرچ پیش‌بینی کرد که سنای آمریکا سال آینده در کنترل دموکرات‌ها خواهد بود و این پیروزی بزرگی برای بایدن به منظور پیشبرد برنامه‌هایش به حساب می‌آید.

چنانچه دموکرات‌ها رای ایالت جورجیا را هم بگیرند، ۵۱ کرسی مقابل ۴۹ کرسی جمهوری‌خواهان می‌شوند. پیش از شروع انتخابات هشتم نوامبر، رسانه‌ها و جمهوری‌خواهان وقوع یک موج قرمز رنگ را برآورد می‌کردند که محقق نشد. قرمز نماد حزب جمهوری‌خواه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۵۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان