//
کدخبر: ۳۶۹۶۹۵ //

واکنش تند مقامات اوکراینی به توییت‌های ایلان ماسک برای حل مناقشه اوکراین و روسیه؛ «برو به جهنم!»

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی که بواسطه ثروتش حضور پررنگی در رسانه‌ها دارد روز دوشنبه از کاربران توییتر خواست تا در مورد طرحی برای پایان دادن به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین نظر خود اعلام کنند.

واکنش تند مقامات اوکراینی به توییت‌های ایلان ماسک برای حل مناقشه اوکراین و روسیه؛  «برو به جهنم!»
به گزارش فرتاک نیوز،

توییت آقای ماسک شامل راهکارهایی برای حل و فصل مناقشه اوکراین بود که بیشتر خوشایند مسکو به نظر می‌رسید تا نزدیک به دیدگاه مشترک و حاکم بر غرب در خصوص جنگ اوکراین.

ایلان ماسک در این توییت چهار راهکار پیشنهادی برای «صلح بین اوکراین و روسیه» ارائه کرد و از کاربران خواست در خصوص آن نظر بدهند.

مهمترین راهکار پیشنهادی وی، برپایی یک همه‌پرسی تازه، تحت نظارت سازمان ملل متحد در مناطقی است که روسیه به تازگی آنها را رسما به خاک خود ضمیمه کرده است.

بر اساس پیشنهاد آقای ماسک، روسیه در صورت مثبت بودن نتیجه همه‌پرسی کنترل این مناطق را در دست می‌گیرد و در غیر این صورت مناطق یاد شده را ترک می‌کند.

پیشنهاد «وضعیت بی‌طرفی» برای اوکراین، به رسمیت شناخته شدن الحاق کریمه به روسیه و ارائه تضمین برای تامین آب این شبه‌جزیره، از جمله دیگر راه‌کارهای پیشنهادی از سوی ایلان ماسک به کاربران است.

وی سپس از خوانندگان توییتش خواست که با یکی از دو گزینه آری یا خیر به پیشنهاد‌های او پاسخ دهند و سپس یادآور شد: «به احتمال زیاد این راه حل نهایی خواهد بود. فقط باید بدانیم تا آن زمان چند نفر جان خود را از دست خواهند داد.»

رئیس شرکت اسپیس ایکس پس از ارائه این پیشنهادها و به نظرسنجی گذاشتن آنها، با انتشار توییت دیگری خواستار آزمودن این روش‌ها برای حل مناقشه اوکراین شد و نوشت: «اراده مردمی که در دونباس و کریمه زندگی می‌کنند باید در تصمیم‌گیری برای آنکه این مناطق بخشی از روسیه یا اوکراین باشند در نظر گرفته شود.»

واکنش تند مقامات اوکراینی؛ «برو به جهنم!»

نظرسنجی توییتری مدیر اجرایی تسلا بلافاصله با واکنش تند اوکراینی‌ها و در رأس آنها ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور همراه شد که به صورت متقابل با انتشار توییتی از کاربران خواست درباره ایلان ماسک نظر بدهند.

آقای زلنسکی در توییت خود از کابران خواست با انتخاب یکی از دو گزینه پیشنهادی اعلام کنند ایلان ماسک طرفدار روسیه یا اوکراین را ترجیح می‌دهند.

آندری ملنیک، یک دیپلمات اوکراینی نیز در واکنشی تند‌ خطاب به ایلان ماسک اینگونه نوشت: «برو به جهنم! این پاسخ دیپلماتیک من است.»

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس دولت اوکراین نیز نوشت: «آیا سعی دارید به اصطلاح رفراندوم‌هایی را که با اسلحه در شرایط آزار و اذیت، اعدام‌های دسته جمعی و شکنجه انجام شده مشروعیت بخشید؟ راه اشتباهی است.

واکنش توییتری رئیس جمهوری لیتوانی هم در این میان جالب بود. وی نوشت: «ایلان ماسک عزیز! وقتی کسی سعی می‌کند چرخ‌های تسلای شما را بدزدد، مالک قانونی ماشین یا چرخ‌ها نمی‌شود؛ حتی اگر هر دو ادعا کنند که به نفع آن رای داده‌اند.»

راه‌کارهای ارائه شده از سوی ثروتمندترین مرد جهان در تضاد و مغایرت کامل با دیدگاه‌های کاخ سفید و دولت اوکراین است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه تاکید کرد که ایالات متحده «همیشه مرزهای بین‌المللی شناخته شده اوکراین را به رسمیت خواهد شناخت.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز به نوبه خود بر این واقعیت اصرار دارد که کشورش هرگز سرزمینی را به روسیه واگذار نخواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۶۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان