//
کدخبر: ۳۶۷۹۱۲ //

اوکراین از فرانسه سامانه توپخانه‌ای دریافت می‌کند

ارتش اوکراین قصد دارد در ادامه دریافت کمک‌های تسلیحاتی، از فرانسه توپخانه «TRF1 » دریافت کند.

 اوکراین از فرانسه سامانه توپخانه‌ای دریافت می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

ارتش اوکراین برای مقابله با نیروهای روسی بیش از هر چیزی به سلاح‌های دریافتی از کشورهای غربی تکیه کرده است و در این راستا قصد دارد از فرانسه توپخانه قدیمی ۱۵۵ میلیمتری TRF۱ دریافت کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسه در حالی این نوع توپخانه را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد که مدت‌هاست از آن استفاده نمی‌کند. TRF۱ ساخت شرکت «نیکستر» است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۹ به عنوان جایگزین BF-۵۰ به نمایش در آمد و از لحاظ ویژگی‌های فنی و تاکتیکی، تشابه زیادی به توپخانه انگلیسی-آلمانی-ایتالیایی FH۷۰ دارد، توپخانه‌ای که هم اکنون از سوی ارتش اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته کارشناسان، ورود یک سامانه توپخانه‌ای جدید به ارتش اوکراین، موجب می‌شود تا نیروهای اوکراینی برای استفاده از انوع مختلف توپخانه‌های غربی و شرقی که در اختیار دارند به مشکل بخورند.

TRF۱ با نرخ آتش شش شلیک در هر دقیقه بین ۲۴  تا ۳۰ کیلومتر برد دارد.

 همراستا با کمک‌های تسلیحاتی  کشورهای اروپایی به اوکراین، آمریکا نیز همچنان به تجهیز کی‌یف ادامه می‌دهد و در این راستا وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که بسته جدید شامل مهمات برای سیستمهای راکتی توپخانه با تحرک بالا(HIMARS)، سیستمهای ضد پهپاد توپخانه‌ایِ با دقت بالا و رادارهای ضد توپخانه به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار خواهد بود. این بسته روز پنج شنبه هفته گذشته در وزارت دفاع آمریکا مورد تصویب قرار گرفته است. 

سیل تسلیحات کشورهای غربی به اوکراین درحالیست که سفیر روسیه در واشنگتن روز پنج شنبه به دولت آمریکا درباره ورود مستقیم به جنگ با روسیه به بهانه حمایت نظامی از اوکراین به شدت هشدار داده بود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۹۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان