//
کدخبر: ۲۴۷۲۰۹ //

تمایل ترامپ برای دیدار با رهبران چین، فرانسه، روسیه و بریتانیا درباره کنترل سلاح

یک مقام ارشد دولت آمریکا از تمایل ترامپ برای دیدار با رهبران فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا با هدف مذاکره درباره کنترل تسلیحات خبر داده است.

تمایل ترامپ برای دیدار با رهبران چین، فرانسه، روسیه و بریتانیا درباره کنترل سلاح
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا که نامش فاش نشده است، روز جمعه گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مایل به دیدار با رهبران روسیه، چین، فرانسه و بریتانیا است تا درباره کنترل تسلیحات رایزنی کنند.

بر اساس این گزارش این مقام آمریکایی افزود: ترامپ قصد دارد از این نشست استفاده کرده و برای پیشبرد توافق سه جانبه کنترل سلاح با روسیه و چین تلاش کند. زمان برگزاری این نشست هنوز مشخص نیست.

این مقام آمریکایی اظهار داشت: ایالات متحده از این فرصت استفاده خواهد کرد تا هم روسیه و هم چین را به پیمان بین المللی کنترل سلاح بکشاند و مانع از یک رقابت پرهزینه برای دستیابی به سلاح شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از این ایده برگزاری این نشست را مطرح کرده است. نه روسیه و نه چین عضو گروه 7 نیستند که قرار است نشست آن طی سال جاری در مریلند برگزار شود.

این مقام آمریکایی از هرگونه گمانه زنی درباره مکان برگزاری این نشست خودداری کرده ولی یکی از مکان های احتمالی برای برگزاری این نشست، مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود که سپتامبر هر سال برگزار می شود.

این مقام آمریکایی گفت: رئیس جمهور آمریکا به طور شفاف اعلام کرده است که آماده دیدار با هر یک از رهبران جهان در هر زمانی برای پیشبرد منافع امنیت ملی آمریکا است. آمریکا با سایر اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل برای برگزاری این نشست همکاری خواهد کرد.

ترامپ تلاش زیادی کرده است تا چین را نیز برای پیوستن به پیمان کنترل سلاح همراه با روسیه متقاعد کند. اعتبار پیمان نیواستارت بین آمریکا و روسیه فوریه آینده به پایان خواهد رسید.

چین تاکنون با پیشنهاد آمریکا برای پیوستن به این پیمان مخالفت کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۷۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان