//
کدخبر: ۳۶۷۶۳۴ //

پیام هشدارآمیز حماس به اشغالگران در خصوص مسجدالاقصی

روزنامه العربی الجدید فاش کرد، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیام‌های هشدارآمیز شدیداللحنی به اشغالگران اسرائیلی در مورد مسجد الاقصی ارسال کرده است.

پیام هشدارآمیز حماس به اشغالگران در خصوص مسجدالاقصی
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزنامه به نقل از برخی منابع مصری نوشت: جنبش حماس در خصوص آزادی یهودیان افراطی برای حمله به مسجد الاقصی و نقض حرمت مقدسات اسلامی هشدار داده و تاکید کرده این جنبش همچنان به معادله قدس و غزه پایبند است.

در همین راستا، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به درخواست دولت آمریکا مذاکرات در خصوص طرح شهرک‌سازی در منطقه «E۱» را به تاخیر انداخت. این یکی از بزرگترین پروژه‌های شهرک‌سازی به شمار می‌رود که در سال ۱۹۹۹ تصویب شده و وسعت آن حدود ۱۲ هزار دونم است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هدف از اجرای این پروژه متصل کردن قدس به تعدادی از شهرک‌های اسرائیلی از طریق مصادره اراضی فلسطینی و ساخت شهرک‌های جدید در منطقه واقع شده میان قدس شرقی و شهرک معالیه ادومیم است. اجرای این طرح می‌تواند به افزایش انزوای قدس شرقی و جدایی آن از سایر مناطق کرانه باختری منتهی شده و زنجیره به هم پیوسته‌ای از شهرک‌های غیر قانونی امتداد یافته از قدس شرقی تا مرزهای اردن را به وجود آورد. چنین طرحی اتصال جغرافیایی میان شمال و جنوب کرانه باختری را قطع کرده و در نتیجه امکان تشکیل کشور فلسطین را به امری محال تبدیل خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۶۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان