//
کدخبر: ۳۶۷۴۷۹ //

درگیری طالبان با نظامیان پاکستان در مرز دیورند

سخنگوی طالبان اعلام کرد که درگیری میان نیروهای این گروه و مرزبان پاکستان در مرز دیورند رخ داده که تلفات به هر دو طرف وارد کرده است.

درگیری طالبان با نظامیان پاکستان در مرز دیورند
به گزارش فرتاک نیوز،

 سخنگوی طالبان از تنش مرزی میان نظامیان پاکستان و نیروهای طالبان خبر داد. 

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان در رشته توئیتی نوشت: «قرار بود در نزدیکی مرز دیورند تاسیسات نظامی و پاسگاه احداث نشود، اما نیروهای پاکستان تلاش داشتند تا تاسیسات را در نزدیکی این مرز مشترک احداث کنند که نیروهای طالبان برای تذکر و گفتگو به نیروهای پاکستان نزدیک شدند که طرف پاکستانی شروع به تیراندازی کرد.» 

وی افزود: «پس از این حادثه نیروهای طالبان نیز به سمت نظامیان پاکستان تیراندازی متقابل کردند که منجر به تلفات از هر دو طرف شده است.» 

این مقام طالبان گفت این موضوع در دست بررسی است و موضوع برای جلوگیری از حوادث مشابه به کابل برای تصمیم گیری اطلاع داده شده است. 

کریمی آمار دقیقی از تلفات این حادثه ارائه نکرده است. 

پاکستان اعلام کرده است که در حال فنس‌کشی مرز مشترک با افغانستان بوده و تاکنون به این دلیل چندین بار میان نظامیان دو کشور درگیری رخ داده است. 

پیش از این نیز منابع خبری از وقوع درگیری میان نظامیان پاکستان با طالبان در مرز مشترک افغانستان در ولایت کنر خبر داده بودند. 

نجیب الله حنیف، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت کنر در این باره گفت: در منطقه بن‌شاهی شهرستان دانگام این ولایت نیروهای طالبان و نظامیان پاکستان به سمت یکدیگر شلیک کردند. 

این چندمین بار است که نیروهای طالبان با مرزبانان کشورهای مختلف از جمله پاکستان، ایران و ازبکستان درگیر شدند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۴۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان