//
کدخبر: ۳۶۲۶۳۶ //

رسانه هندی مدعی شد: وزیر دفاع طالبان اقامتگاه الظواهری را به آمریکا لو داده بود

یک رسانه هندی مدعی شد که این احتمال وجود دارد به دلیل اختلاف میان رهبران طالبان، ملا یعقوب وزیر دفاع این گروه در سفر به قطر محل اختفای سرکرده القاعده را به آمریکا لو داده باشد.

رسانه هندی مدعی شد: وزیر دفاع طالبان اقامتگاه الظواهری را به آمریکا لو داده بود
به گزارش فرتاک نیوز،

 یک رسانه هندی مدعی شد که «ملا یعقوب» وزیر دفاع دولت موقت طالبان احتمالا محل سکونت ایمن الظواهری سرکرده القاعده در افغانستان را به آمریکا افشا کرده است.

شبکه سی‌ان‌ان 18 هند در گزارش خود مدعی شده که این احتمال وجود دارد به دلیل اختلافات داخلی ملایعقوب که اخیر به قطر سفر کرده، محل اختفای ایمن الظواهری سرکرده القاعده را در اختیار دولت آمریکا قرار داده باشد. 

این رسانه همچنین در ادامه نوشت که امیرخان متقی، وزیر خارجه دولت موقت طالبان نیز از جمله افرادی است که این امکان وجود دارد که محل اختفای الظواهری را به مقامات آمریکا داده باشد. 

سی‌ان‌ان 18 در گزارش خود افزوده که سرکرده القاعده در کراچی پاکستان حضور داشته و از طریق مرز چمن وارد افغانستان شده است و تنها شبکه حقانی از این سفر اطلاع داشته و حتی مقامات ارشد طالبان از جمله نخست وزیر دولت موقت نیز از این خبر اطلاعی نداشته است.

 

 

این در حالی است که منابع مطلع آمریکایی گفته بودند که  سرکرده سازمان تروریستی القاعده در خانه یکی از دستیاران ارشد وزیر امور کشور طالبان هدف قرار گرفت و از موشک «هِل‌فایر» برای این حمله استفاده شد.

اما سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر با بیان اینکه تاکنون جزییاتی از کشته شدن سرکرده القاعده در جریان حمله هواپیمای آمریکایی در کابل وجود ندارد، تاکید کرد که حکومت سرپرست در افغانستان درحال بررسی این ادعای واشنگتن است.

این رسانه هندی در پایان گزارش داده است که هر چند اسامه بن لادن در یک مکان نامعلوم در پاکستان کشته شد، اما جانشین وی در حالی که در یکی از مناطق مرفه نشین کابل حضور داشته توس نیروهای آمریکایی به هلاکت رسید.

این در حالی است که ملایعقوب در روز حمله آمریکا به کابل، در مصاحبه خود با یک روزنامه آمریکایی، از ضرورت ایجاد قانون اساسی در افغانستان سخن گفته است.

ملایعقوب در مصاحبه به خبرگزاری ان‌پی‌آر گفت: تاکنون تصمیمی درباره نوع حکومت در آینده گرفته نشده است و دولت موقت ادامه خواهد داشت و قدمهای بعدی براساس شرایط افغانستان گرفته خواهد شد. 

وزیر دفاع طالبان درباره آموزش دختران نیز گفت: این موضوع برای ما بسیاری بااهمیت است و امیدوارم به زودی اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد. 

این رسانه آمریکایی نوشت در حالی که طالبان اجازه داده رسانه‌های آزاد در افغانستان فعالیت خود را ادامه دهند، اما نبود قوانین مشخص در این حوزه باعث سردرگمی اصحاب رسانه شده، موضوعی که ملایعقوب نیز ضمن تایید آن می‌گویند افغانستان به قانون اساسی نیاز دارد. 

 

 

وزیر دفاع طالبان همچنین در خصوص درباره رابطه با آمریکا گفت: بله قطعا ما خواهان رابطه با آمریکا هستیم و به رسمیت شناختن دولت فعلی در راستای منافع آمریکاست.

وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای زیادی هست که علیه منافع آمریکا اقدام کرده، اما واشنگتن آنها را به رسمیت شناخته است و به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان نیز قدم بزرگی برای تغییرات آینده خواهد بود. 

ملا یعقوب در حالی از ضرورت بازگشت به حکومت مبتنی بر قانون اساسی صحبت می‌کند، که سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور دولت موقت طالبان ، پس از ترور ایمن‌الظواهری توسط آمریکا، کابل را ترک کرده است، هر چند امروز رسانه‌های مربوط به طالبان از سفر وی به هلمند خبر دادند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۶۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان