//
کدخبر: ۳۶۱۱۳۴ //
ترامپ:

چین تایوان را تصرف خواهد کرد

ترامپ می‌گوید چین تایوان را پس از اینکه آمریکا اوکراین را به روسیه تسلیم کرد، تصرف خواهد کرد.

چین تایوان را تصرف خواهد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی خود در اجلاس «اول آمریکا» گفت که چین پس از اینکه ایالات متحده اوکراین را به روسیه تسلیم کرد، تایوان را تصاحب خواهد کرد.

ترامپ روز سه شنبه در جمع هواداران خود گفت: «ما ملتی هستیم که به روسیه اجازه دادیم اوکراین را ویران کند و صدها هزار نفر را بکشد. اوضاع بدتر خواهد شد و اگر من فرمانده کل قوا بودم هرگز این اتفاق نمی افتاد… و چین با تایوان نفر بعدی است.»

ترامپ خاطرنشان کرد که ایالات متحده افغانستان را نیز تسلیم کرده و شهروندان آمریکایی و 85 میلیارد دلار بهترین تجهیزات نظامی جهان را به جای گذاشته است.

تنش میان چین و آمریکا بویژه پس از اعلام سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در حال تشدید است. روز سه شنبه تان کفی (Tan Kefei) سخنگوی وزارت دفاع چین با شرکت در یک نشست خبری هشدار داد که پکن به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان قطعاً واکنش نشان خواهد داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی وزارت دفاع چین در سخنان خود تأکید کرد که پکن خواستار احترام آمریکا به اصل چین واحد و عدم حمایت از استقلال این جزیره است.

این مقام دفاعی چین در این باره تصریح کرد: اگر نانسی پلوسی به تایوان سفر کند، اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا را به طور جدی نقض به حاکمیت و تمامیت ارضی پکن آسیب جدی وارد می‌کند.

این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه چین نیز پیشتر به دولت آمریکا در خصوص سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان هشدار داده بود.

« ژائو لیجیان » دیروز در جریان کنفرانس خبری روزانه وزارت خارجه چین اعلام کرده بود که به مقامات دولت آمریکا در خصوص سفر احتمالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان هشدارهای شدیدی داده شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرده بود که طرف چینی بارها صریحاً به ایالات متحده اعلام کرده که این کشور به شدت مخالف سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۱۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان