//
کدخبر: ۳۶۰۵۱۵ //

دمشق: حق واکنش به حمله اسرائیل را برای خود محفوظ می‌دانیم

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه هایی به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل به حمله امروز رژیم صهیونیستی به حومه دمشق واکنش نشان داد.

دمشق: حق واکنش به حمله اسرائیل را برای خود محفوظ می‌دانیم
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت خارجه سوریه در واکنش به تجاوز بامداد امروز رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما از شورای امنیت و سازمان ملل می‌خواهیم که حملات اسرائیل به حومه دمشق را محکوم کند. ما حق واکنش به این حمله را با ابزار مناسب و آنچه قانون بین المللی و منشور سازمان ملل در برابر حملات مقرر کرده را برای خود محفوظ می‌دانیم.

وزارت خارجه سوریه  دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره حملات جنایتکارانه بامداد امروز رژیم صهیونیستی به حومه شهر دمشق ارسال کرد.

در این نامه‌ها آمده است: در حدود ساعت 12 و 32 دقیقه بامداد امروز جمعه 22 جولای 2022، نیروهای اشغالگر اسرائیلی حمله هوایی جنایتکارانه  با شلیک موشک‌هایی از سمت جولان اشغالی سوریه، انجام دادند که برخی مناطق در حومه شهر دمشق هدف قرار گرفت و بر اثر این حمله بزدلانه، سه نظامی شهید و هفت نفر دیگر زخمی شدند و خساراتی به بار آمد.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: سوریه بر حق واکنش خود با همه ابزار مناسبی که قانون بین المللی و منشور سازمان ملل در برابر این حملات متوالی اسرائیل، مجاز دانسته است، تاکید دارد و مجددا از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل می خواهد که به مسئولیت خود به موجب منشور سازمان ملل عمل کند و بدون درنگ و تاخیر این حمله جدید اسرائیل را محکوم کند.

همچنین وزارت خارجه سوریه خواستار احترام گذاشتن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های شورای امنیت و نیز پایبندی به مفاد توافق ترک مخاصمه سال 1974 شد که بند اول آن بر آتش بس در خشکی و دریا و هوا، تاکید دارد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: حملات متوالی اسرائیل به سوریه و عدم اقدام لازم از سوی شورای امنیت برای ممانعت از این ادامه این حملات و نیز عدم محکومیت آن به منزله عمل نکردن شورای امنیت به مسئولیت قانونی خود و عمل نکردن به حداقل وظیفه خود در برقراری امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.

همچنین وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: حملات اسرائیل نمایانگر استراتژی آشکار مبتنی بر قتل و تجاوز و ویرانگری است که موجب افزایش سطح تهدیدات و چالش‌هایی است که دنیای کنونی با آن روبرو است و موجب بی ثباتی در منطقه می‌شود.

وزارت خارجه سوریه افزود: نمی توان با این حملات اسرائیل جدای از حملات و اقدامات ناقض اصول قانون بین المللی آمریکا، نگریست؛ آمریکایی که شمال شرق سوریه را اشغال کرده و نفت آنرا غارت کرده و به شبه نظامیان اجیر شده سلاح می‌دهد و هدفش تاخیر در راهکار سیاسی و بلکه به بن بست کشاندن آن و مانع تراشی در مسیر برقراری امنیت و ثبات در سوریه است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: اقدامات آمریکا و حمایت بی دریغ آن از گروههای تروریستی مسلح و گروههای مسلح غیرقانونی، نمایانگر نفاق آمریکا و ادواتش در منطقه است که اخلاقی و سیاسی نیست. این حملات همچنین در راستای حمایت مستقیم از گروه‌های تروریستی مسلحی است که در سراسر سوریه دست به قتل می زنند تا به اهداف حامیان خود یعنی اسرائیل و حامیان منطقه‌ای و بین المللی خود خدمت کنند.

در این نامه‌های وزارت خارجه سوریه آمده است: این اقدامات علاوه بر اقدامات قهری یکجانبه‌ای است که آمریکا و متحدانش در سوریه انجام می‌دهند و جان ملت سوریه و نسل کنونی و آتی آن را هدف قرار می دهد. بدون شک این سیاست‌های آمریکا و غرب در شورای امنیت با قطعنامه‌های شورای امنیت درباره سوریه از جمله قطعنامه اخیر شماره 2642 مغایرت دارد و این به شکل جدی اعتبار شورای امنیت و نقش آن به موجب منشور سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت بین المللی را به مخاطره می‌اندازد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۵۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان