//
کدخبر: ۱۷۴۴۸۲ //

دمشق: جنایت‌های ائتلاف آمریکا لکه ننگی بر پیشانی دموکراسی‌های دروغین است

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که بحران در این کشور و سایر کشورهای منطقه نتیجه توطئه غرب به رهبری آمریکا است.

دمشق: جنایت‌های ائتلاف آمریکا لکه ننگی بر پیشانی دموکراسی‌های دروغین است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: تحولات سوریه نشان می‌دهد که آنچه کشور ما و سایر کشورهای منطقه شاهد آن بوده‌اند نتیجه توطئه غرب به رهبری آمریکاست. هدف از این توطئه بازگشت به استعمار و به چالش کشیدن اراده کشورهای منطقه برای غارت ثروت‌های آن‌ها و خدمت به اسرائیل به ضرر حقوق و منافع عربی است.

این منبع افزود: کشورهایی که پروژه جدید استعمار را به راه انداخته‌اند از فشار سیاسی، محاصره اقتصادی و تبلیغات رسانه‌ای استفاده کرده و گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره را به کار گرفتند و از آن‌ها حمایت مالی و لجستیکی به عمل آوردند تا به ابزاری برای نابودی کشورهای منطقه و ریختن خون مردم تبدیل شوند.

این منبع تأکید کرد: جنایت‌ها و کشتارهای وحشیانه گروه‌های تروریستی و جنایت‌های ائتلاف آمریکا به ویژه در رقه و دیرالزور که جنایت‌های جنگی و ضد بشریت محسوب می‌شوند لگه ننگی بر پیشانی دموکراسی‌های دروغینی هستند که هیچ ارزش و اعتباری برای حیات بشریت قائل نمی‌شوند و قوانین بین المللی را نقض می‌کنند. این اقدامات از چنین کشورهایی که کارنامه سیاهی درباره استعمار و به برده گرفتن ملت‌ها دارند، عجیب نیست. بیانیه صادره از سوی آمریکا، فرانسه و انگلیس درباره سوریه سند تاریخی مبنی بر دروغ، دورویی و فریب و حیله‌گری است و این کشورها مسئول نخست ریختن خون مردم سوریه و کشورهای منطقه هستند. این کشورها که کشتند و ویران کردند به هیچ وجه برای شرکت در بازسازی دعوت نمی‌شوند بلکه باید این قتل و ویرانی را جبران کنند و از مداخله در امور داخلی ما خودداری کنند.

این منبع تأکید کرد: عزم و ارده مردم سوریه و ارتش شجاع این کشور که اسطوره‌وار در مقابل این تجاوزات تروریستی ایستاد برای شکست کامل طرح غرب و حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشور عزم و ارده بسیار قوی است و این پیروزی کوبیدن آخرین میخ بر تابوت این نظام تک‌قطبی است و منجر به ایجاد نظام جهانی خواهد شد که عدالت در آن حکمفرما خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۴۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان