//
کدخبر: ۳۵۸۶۸۳ //

روسیه: آمریکا به دنبال طولانی کردن درگیری در اوکراین است

سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد که تمایل لجام گسیخته واشنگتن به طولانی کردن مناقشه در اوکراین، بیانگر تلاش برای جبران خسارات سنگین نیروهای اوکراینی است.

روسیه: آمریکا به دنبال طولانی کردن درگیری در اوکراین است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روسیا الیوم، سفارت روسیه در آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ارسال قریب الوقوع محموله نظامی متشکل از چهار سامانه موشکی با قابلیت پرتاب چندگانه «هیمارس» (HIMARS) به اوکراین، بیانگر تمایل بی پایان واشنگتن برای طولانی کردن درگیری در اوکراین به هر قیمتی است.

در ادامه بیانیه سفارت در این خصوص آمده است: در پسِ این تصمیم، تمایل لجام گسیخته واشنگتن برای طولانی شدن درگیری به هر قیمتی در اوکراین با هدف جبران خسارات فزاینده نیروهای ارتش اوکراین و ملی گرایان افراطی حامی آن نهفته است.

این سفارتخانه تأکید کرد: دیدگاه نمایندگان آمریکا در مورد «اهداف دفاعی» استفاده از سلاح‌های آمریکایی در اوکراین، شکست خورده و بی فایده است چرا که مقامات کی یف و تشکل‌های ملی گرای افراطی مسلح وابسته به آن، از سلاح‌های آمریکایی برای تخریب شهرهای اقلیم دنباس استفاده می‌کنند. نیروهای مسلح اوکراین نیز دائماً مناطق مسکونی در دونتسک را با گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری ناتو هدف قرار می‌دهند.

این موضع گیری سفارت روسیه در آمریکا در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه فرمان اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را امضا کرد.

بر اساس این گزارش، در فرمان بایدن آمده است: به وزیر امور خارجه اختیار می‌دهم تا اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار برای ارائه تجهیزات دفاعی و خدمات وزارت دفاع و آموزش نظامی را برای کمک به اوکراین مدیریت نماید.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین شامل ۴ سامانه موشک انداز هیمارس و هزار خمپاره ۱۵۵ میلیمتری، خودروهای تاکتیکی، قطعات یدکی و دیگر تجهیزات و مهمات خواهد بود.

گفتنی است که مجموع کمک‌های نظامی واشنگتن که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه به اوکراین ارائه شده به ۷.۳ میلیارد دلار رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان