//
کدخبر: ۳۵۸۲۹۰ //

مرگ تلخ ۲۲ پناهجو در دریای مدیترانه

سازمان بین‌المللی مهاجرت از جدیدترین تراژدی برای پناهندگان در دریای مدیترانه و کشته شدن 22 پناهنده اهل مالی در حال عبور از این منطقه برای رسیدن به اروپا خبر داد.

مرگ تلخ 22 پناهجو در دریای مدیترانه

 به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، بر اساس اطلاعات سازمان ملل متحد، 22 پناهنده اهل مالی در یک تراژدی جدید پناهندگان در ساحل لیبی غرق شدند. سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) روز سه شنبه اعلام کرد که گارد ساحلی لیبی 61 بازمانده این حادثه را از یک قایق لاستیکی که به مدت 9 روز در مدیترانه بوده است نجات داده است.

به گفته بازماندگان ، 22 مهاجر در طول سفر جان باختند، همه آن ها اهل مالی بودند. صفا میهلی، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت: قربانیان یا از تشنگی مرده‌اند و یا غرق شده‌اند. سه کودک در میان جان باختگان وجود دارد.

به گفته میهلی برخی از بازماندگان در وضعیت بسیار ضعیفی از سلامت به بیمارستان ها منتقل شدند. سایر بازماندگان به یک مرکز بازداشت لیبی برای مهاجران آورده شدند. این گروه پناهندگان در 22 ژوئن در شهر بندر لیبی سووارا در نزدیکی مرز با تونس به دریا زدند.

عبور از مدیترانه مرکزی، کشنده ترین مسیر جهان برای مهاجران و پناهندگان محسوب می شود. با این وجود، ده ها هزار نفر جرات می کنند با قایق دریایی و به امید زندگی بهتر در اروپا به سختی از این مسیر عبور کنند. براساس اعلام سازمان بین‌المللی مهاجرت، تقریباً 2 هزار نفر در تلاش برای عبور از این گذرگاه در سال گذشته کشته و یا مفقود شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۲۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان