//
کدخبر: ۳۵۶۲۹۹ //

«سرگئی لاوروف» آخر هفته در تهران

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود آخر هفته در تهران خواهد بود.

«سرگئی لاوروف» آخر هفته در تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آخر هفته جاری در تهران خواهد بود.

این نخستین سفر لاوروف به ایران در دولت سیزدهم است. وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ و در پی دعوت محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه به تهران سفر کرده بود.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (دوشنبه) ۳۰ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تهران در آخر هفته خبر داد و گفت: آخر هفته میزبان آقای لاوروف خواهیم بود تا بتوانیم همکاری‌ها را با منطقه اوراسیا و قفقاز گسترش دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه هفته گذشته ۲۳ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره سفر لاوروف به تهران گفته بود که سفر لاوروف به ایران انجام می‌شود و تاریخ آن را اطلاع رسانی خواهد کرد. پس از آن هم وزارت خارجه روسیه ضمن تأیید سفر لاوروف به ایران اعلام کرد که تاریخ این سفر در حال بررسی است.

به گزارش فارس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان در روز جمعه ۱۳ خرداد ماه، ضمن ابراز خرسندی از سفر رسمی خود در آینده به ایران، مناسبات و همکاری‌های دو کشور را در همه ابعاد رو به گسترش خوانده بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سالی که گذشت دو بار به مسکو سفر کرد. وی در نخستین سفر بعد از تصدی این سمت ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۰ وارد مسکو شد و ۱۴ مهر ماه با همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد. آخرین سفر در ۲۴ اسفند ماه سال گذشته انجام شد و امیرعبداللهیان سفری چند ساعته به فدراسیون روسیه داشت و با لاوروف دیدار کرد و به رایزنی درباره مسائل دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات وین پرداخت.

 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ نیز در حاشیه بیست و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای در دوشنبه، با وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وزرای خارجه ایران و روسیه دهم فروردین ماه سال‌جاری هم در شهر تونشی چین و در حاشیه سومین نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان با یکدیگر دیداری دوجانبه داشتند وحسین امیرعبداللهیان در دیدار سرگئی لاوروف مخالفت ایران با اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه را اعلام کرد.

وزرای خارجه همچنین در این مدت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند. وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه علاوه بر گفت‌وگوی تلفنی ۱۳ خرداد ماه، همچنین ۲۹ اردیبهشت ماه تلفنی گفت‌وگو و درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات وین به رایزنی پرداخته بودند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۲۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان