//
کدخبر: ۳۴۴۹۸۵ //

لاوروف: ناتو یک ابزار فرمانبردار است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را ابزاری فرمانبردار خواند و تاکید کرد که این ائتلاف همواره چنین بوده است.

لاوروف: ناتو یک ابزار فرمانبردار است
به گزارش فرتاک نیوز،

لاوروف در حساب کاربری توئیتر نوشت: اتحادیه اروپا در مورد ایده های مختلف استقلال راهبردی بحث می کند، اما استقلال خود را از دست داده و در موضوعات مفهومی، کاملا با ناتو و آمریکا ادغام شده است.

در همین حال، کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس فعال ترین رهبر ضد روسی است، اما رویکرد لندن به بن بست می رسد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: در مورد آقای جانسون، ما او را  فعال ترین شرکت کننده در رقابت ضد روسیه می بینیم. وی افزود: این مساله، به یک سیاست خارجی منتهی به بن بست منجر می شود.

 نخست وزیر انگلیس در آستانه برگزاری نشست گروه هفت و ناتو در بروکسل مدعی شد که با تشدید فشارهای اقتصادی علیه روسیه، جنگ در اوکراین کوتاه‌تر خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس همچنین ادعا کرد که رئیس جمهوری روسیه از خط قرمز در جنگ اوکراین عبور کرده و باید در دادگاه کیفری بین‌المللی حاضر شود. وی با بیان این ادعا که روسیه در جنگ اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده است خواستار جمع‌آوری شواهد بیشتری درباره کشتار غیرنظامیان شد تا در دادگاه ارائه شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

این درحالیست که بروکسل امروز (پنجشنبه) میزبان سه نشست شامل اجلاس ناتو، گروه ۷ و اتحادیه اروپاست که در هر سه نشست موضوع اصلی تحولات اوکراین است. رئیس جمهوری آمریکا هم در این جلسات شرکت می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۹۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان