//
کدخبر: ۳۵۱۱۳۲ //
نظامی بازنشسته آمریکا:

آمریکا جنگ جهانی سوم را به راه می‌اندازد

سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا هشدار داد دولت این کشور برای حفظ اعتبار از دست رفته خود در اوکراین، در تدارک زمینه سازی متحد کردن نظامی ناتو علیه روسیه است.

آمریکا جنگ جهانی سوم را به راه می‌اندازد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک گرگور» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا هشدار داد مداخله لهستان در جنگ اوکراین برای حفظ وجهه دولت واشنگتن، خطر رویارویی نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه و وقوع جنگ جهانی سوم را در پی دارد.

نظامی بازنشسته آمریکا تاکید کرد ورود نیروهای لهستانی به درگیری در اوکراین برای نجات ارتش متلاشی آن و نجات آبروی دولت بایدن ، خطر رویارویی نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه را به همراه دارد.

مشاور ارشد وزیر دفاع موقت دولت ترامپ، با تاکید بر اینکه جبهه اوکراین متلاشی به نظر می‌آید، گفت که جنگ علیه روسیه در اوکراین پیشرفت کرده، اما نه به شکلی که ناظران غربی پیش بینی می‌کردند. نیروهای اوکراینی متلاشی و خسته به نظر می رسند . تدارکاتی که به نیروهای اوکراینی در شرق می‌رسد، کسری از چیزی است که مورد نیاز است. در بیشتر موارد، سلاح‌های جایگزین و جدید خیلی قبل از رسیدن به جبهه نابود می‌شوند.

مک گرگور افزود: با توجه به شکست آشکار کمک‌های آمریکا و هجوم تسلیحات جدید برای نجات نیروهای اوکراینی از نابودی حتمی، دولت بایدن از تغیر وضعیت وحفظ آبروی خود نامید شده است.

این نظامی آمریکایی یادآور شد که دولت بایدن ممکن است امیدوار باشد که برخورد روس‌ها و لهستانی‌ها به هر شکلی موجبات درخواست تشکیل جلسه شورای ناتو و توسل به بند 5 پیمان ناتو را فراهم کند، بندی که ناتو را ملزم به دفاع از عضوی از خود که درگیر جنگ است، می‌کند. مداخله نظامی لهستان، اعضای ناتو را با شبح جنگ با روسیه مواجه می‌کند.

اواخر ماه گذشته، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: ورشو در حال کار بر روی طرحی برای استقرار نیروهای حافظ صلح در غرب اوکراین تحت پوشش حفاظت از منطقه در برابر روسیه است اما هدف نهایی آن الحاق مجدد این مناطق به لهستان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۱۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان