//
کدخبر: ۳۵۱۰۴۲ //

رئیس جمهور اوکراین ذوق زده شد؛ تصویب کمک ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا

رئیس‌جمهور اوکراین از تصویب کمک 40 میلیارد دلاری در کنگره آمریکا استقبال کرد.

 رئیس جمهور اوکراین ذوق زده شد؛ تصویب کمک 40 میلیارد دلاری آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از گاردین، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی از تصویب کمک 40 میلیارد دلاری در کنگره آمریکا و همچنین تصویب قانون تسهیل وام برای اوکراین استقبال کرد.

او گفت: مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده به یک بسته جدید و قابل توجه حمایت از دولت ما رأی داد. تقریباً 40 میلیارد دلار … این بودجه در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون بوروکراسی برای تقویت دفاع اوکراین استفاده خواهد شد. اول از همه، برای ما سلاح و مهمات مهم است. همچنین این بودجه حمایتی برای تحقیقات جنایات جنگی فدراسیون روسیه، اشغالگران، حمایت از کار دیپلماتیک و غیره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او همچنین از تأیید نهایی قانون تسهیل وام برای اوکراین توسط جو بایدن استقبال کرد و گفت: «افرادی که تاریخ را به خوبی به خاطر دارند می‌دانند که قانون تسهیل وام نقدی یکی از پیش شرط‌های کلیدی برای پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم بود.

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان متحد روز چهارشنبه خواستار حفظ ارتباط با روسیهِ تحت رهبری ولادیمیر پوتین شد و این رویکرد را برای تدارک صلح مهم دانست.

آنتونیو گوترش تاکید کرد که حتی اگر در حال حاضر هیچ راه حل مسالمت‌آمیزی برای حل مناقشه جاری در اوکراین وجود نداشته باشد نیز باید ارتباط با مسکو حفظ شود.

وی در جریان گفتگو با خبرنگاران در وین بدون اشاره به نگرانی‌های امنیتی روسیه و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در منطقه، ادعا کرد: واضح و روشن است که در حال حاضر هیچ شانسی برای دستیابی به یک توافق صلح فوری یا آتش‌بس در اوکراین وجود ندارد!

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تکرار پیشنهادی برای اقدام در جهت میانجیگری میان طرفین افزود: این جنگ تا ابد ادامه نخواهد داشت. زمانی خواهد رسید که دستور مذاکرات صلح روی میز خواهد بود. امیدوارم زمان حل مشکل فرا برسد.

به گفته گوترش ، دیدار وی در روز 26 آوریل با ولادیمیر پوتین به «نجات جان غیرنظامیان» و تخلیه آنها از کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل از طریق سازماندهی کاروان‌های سازمان ملل کمک کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان