//
کدخبر: ۳۵۰۷۳۵ //

این ۴ خطر بقای رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند

به اعتقاد یک تحلیلگر معروف اسرائیلی، چهار خطر اصلی ادامه بقا و سرنوشت اسرائیل را تحت الشعاع خود قرار داده‌اند.

این 4 خطر بقای رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

عاموس هارئیل تحلیل گر ارشد مسایل سیاسی سیاسی و امنیتی روزنامه هاارتص از خطر جمعیتی به عنوان اولین خطر تهدید کننده آن نام برد.

به اعتقاد این تحلیل گر افزایش جمعیت فلسطینیان در داخل مناطق ۱۹۴۸ یک خطر جمعیتی بالفعل است که می‌تواند ادامه بقای اسرائیل و ساختار یهودی بودن آن را تهدید کند.

به اعتراف این تحلیل‌گر صهیونیست دومین خطر کاهش قبضه قدرت رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی نشین (اشغالی در سال ۱۹۴۸) است.

این خطر از سال ۲۰۲۱ نمود بیشتری پیدا کرده است و به شکل قابل ملاحظه‌ای در دو سطح، افزایش اقدامات (ضد صهیونیستی) فلسطینیان ۱۹۴۸ در جریان جنگ نگهبان دیوارها (سیف القدس) و شدت گرفتن پدیده مسلح شدن در میان این جامعه به شکل ملموسی دیده شده است.

هارئیل سومین خطر تهدید کننده رژیم صهیونیستی را پس رفت سطح آمادگی ارتش این رژیم اعلام و در این رابطه نوشت یکی از نمادهای پس رفت توانمندی ارتش اسرائیل شکست طرح آویو کوخافی رئیس ستاد ارتش (رژیم صهیونیستی) در حل همزمان دو مشکل اصلی ارتش بود.

او معتقد است شکست در جذب نظامیان و سرباز گیری توسط ارتش اسرائیل از یک سو و فرسایش و کم رنگ شدن نقش نیروی زمین در جنگ‌های پیش رو دو نماد این واقعیت است.

به اعتقاد این تحلیل گر اسرائیلی: بحران نیروی انسانی خطر اصلی است که ارتش اسرائیل را در حال حاضر تهدید می‌کند، زیرا در حال حاضر نیمی از جوانانی که در مقطع سنی ۱۸ سال هستند حاضر به حضور در ارتش نمی‌باشند.

به گفته این نویسنده این امر صرفا به دلیل مخالفت مذهب گرایان (حردی ‌ها) برای حضور در ساختار ارتش نیست و جنبه عام تری پیدا کرده است.

به اعتقاد هارئیل چهارمین خطر حیاتی که اسرائیل را تهدید می‌کند، حملات سایبری است.

او اعتراف کرد، به رغم آن که اسرائیل مدعی توانمندی برتر سایبری دارد اما در معرض حملات گسترده و شدید کشورها، سازمان‌ها و هکرها قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۷۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان