//
کدخبر: ۳۵۰۱۳۰ //

هشدار آمریکا درباره توانایی سایبری روسیه

فرماندهی سایبری آمریکا درباره دستکم گرفتن توانایی سایبری روسیه هشدار داد.

هشدار آمریکا درباره توانایی سایبری روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

ژنرال پائول ناکاسون فرماندهی سایبری آمریکا، اظهار کرد که ما شاهد مجموعه ای از حملات سایبری مخرب در اوکراین از سوی روسیه بوده ایم که بزرگترین آن، حمله به سیستم ارتباطات ماهواره ای اوکراین در ماه مارس بود.

ناکاسون خاطرنشان کرد طی هفته های گذشته ما شاهد بودیم که اتفاقاتی در اوکراین رخ داده اما ما همچنان دربرابر تهدیدات و حملات سایبری اخیر علیه آمریکا و متحدانش هوشیار هستیم.

وی افزود: ما باید به درک کامل این موضوع برسیم که روسیه در تلاش برای انجام حملات سایبری علیه آمریکا و دیگر کشورهاست.

راب جویس مدیر بخش امنیت سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا نیز دراین باره اظهار کرد من با سخنان ناکاسون موافقم. اینکه روسیه حمله سایبری بزرگی علیه آمریکا انجام نداده بدان معنا نیست که روسیه نمی خواهد این کار را انجام دهد و یا توانایی انجام آن را ندارد.

هیل گزارش داد این در حالی است که کارشناسان و مقامات عالی رتبه اطلاعاتی آمریکا پیش بینی کردند که روسیه حملات سایبری گسترده و مخربی را علیه اوکراین و غرب به ویژه پس از اعمال تحریم های اقتصادی علیه این کشور، انجام خواهد داد.

همچنین مایکروسافت هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد دستکم 6 گروه هکری روسیه، بیش از 200 حمله سایبری را علیه اوکراین انجام داده‌اند که تقریبا در 40 حمله آن، آژانس های دولتی و زیرساخت های حیاتی هدف قرار گرفته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۱۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان