//
کدخبر: ۳۴۹۸۹۵ //
در ادامه هجمه های غرب علیه مسکو مطرح شد؛

شولتز: تضمینی وجود ندارد روسیه به دیگر کشورها حمله نکند

صدراعظم آلمان، ضمن انتقاد مجدد از روسیه، اعلام کرد کشورش از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو حمایت می‌کند.

شولتز: تضمینی وجود ندارد روسیه به دیگر کشورها حمله نکند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، صدراعظم آلمان معتقد است با توجه به درگیری میان روسیه و اوکراین، احتمال حمله مسکو به دیگر کشورها نیز مطرح است.

اولاف شولتز در نشست خبری مشترک با نخست وزیران سوئد و فنلاند اعلام کرد: با توجه به نقض قوانین بین‌المللی در اوکراین از سوی روسیه، نمی‌توان اینگونه تصور کرد که روسیه به دیگر کشورها حمله نخواهد کرد. وی تاکید کرد اگر فنلاتد و سوئد قصد پیوستن به ناتو را داشته باشند، مورد حمایت برلین قرار می‌گیرند.پ

صدر اعظم آلمان افزود: تهاجم روسیه به اوکراین نظم پس از جنگ جهانی دوم را در هم شکست و اروپا را مجبور به تقویت استراتژی دفاعی خود کرد. هیچکس نمی‌تواند تصور کند که رئیس جمهور و دولت روسیه در مسائل دیگر، قوانین بین المللی را با خشونت زیر پا نخواهند گذاشت.

شولتزدر مصاحبه جداگانه ای با مجله استرن، نیز عنوان کرد: سیاست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امپریالیستی است و او کشورهای همسایه را حیاط خلوت روسیه می‌داند. این مقام آلمانی گفت: او به دنبال بسط قلمرو خود است و مرزها را با خشونت جابجا می‌کند. او ناامیدانه در تلاش است تا اهمیت قدیمی روسیه را، در جهانی که تغییر کرده است، احیا کند.

صدراعظم آلمان گفت به نظر می‌رسد پوتین می‌خواهد بخشی از شرق و جنوب اوکراین را تصرف کند و یک خط تماس جدید در آنجا ایجاد کند. این یک راه حل پایدار نخواهد بود. پوتین باید با اوکراین به توافق برسد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان