//
کدخبر: ۳۴۹۲۲۳ //

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای لبنانی

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای لبنانی با اشاره به حضور لبنان در خط مقدم مقاومت، از مردم، مقاومت و ارتش این کشور در مقابل رژیم اشغالگر قدس تقدیر کرد.

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای لبنانی
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در ادامه رایزنی های دیپلماتیک خود درباره روز جهانی قدس،  با عبدالله بو‌حبیب، وزیر امور خارجه لبنان تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای لبنانی، ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار و اهانت به نمازگزاران در مسجدالاقصی و با اشاره به رایزنی های خود با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار رسیدگی جدی این سازمان به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی شد. 

امیرعبداللهیان با اشاره به حضور لبنان در خط مقدم مقاومت، از مردم، مقاومت و ارتش  این کشور در مقابل رژیم اشغالگر قدس تقدیر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی برگزاری انتخابات موفقیت آمیز آتی در لبنان، بر آمادگی کشورمان برای توسعه همه جانبه روابط با لبنان تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط لبنان در همه زمینه ها استقبال می کند.

وی نقش لبنان را در جهان عرب مهم و حائز اهمیت خواند.

عبدالله بو‌حبیب وزیر امور خارجه لبنان نیز ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، بر اهمیت توسعه روابط دوستانه با ایران تأکید و ابراز امیدواری کرد پس از انتخابات پارلمانی ، تبادل هیأت های دیپلماتیک بین دو کشور گسترش یابد. 

عبدالله بو‌حبیب قویا جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی را محکوم کرد و خواستار وحدت جهان اسلام در حمایت از فلسطین و صیانت از مسجدالاقصی شد. 

طرفین در این تماس تلفنی در خصوص برخی دیگر از موضوعات مرتبط با همکاری های دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی نیز به تبادل نظر پرداختند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۲۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان