//
کدخبر: ۳۴۸۳۳۳ //
ذبیح الله مجاهد تایید کرد؛

مرگ حداقل ۳۳ نفر در انفجار ولایت قندوز افغانستان

یک مقام ارشد طالبان می‌گوید بر اثر یک حمله تروریستی، 33 نفر در مسجد ولایت قندوز افغانستان کشته و 43 تن دیگر هم زخمی شده‌اند.

مرگ حداقل 33 نفر در انفجار ولایت قندوز افغانستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از تاس، «ذبیح الله مجاهد»، معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات در گروه طالبان، گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن 33 نفر در روز جمعه در انفجار مسجد ولایت قندوز افغانستان را تأیید کرد.

این مقام طالبان در یک پست توئیتری با تائید این حادثه تروریستی، افزود که 43 نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

چند ساعت قبل از مجاهد نیز، «بلال کریمی»، از سخنگویان طالبان گفته بود که در انفجار در یک مسجد در ولسوالی صاحب امام ولایت قندوز 33 نفر به همراه کودکان کشته شده‌اند. کریمی اضافه کرد که 43 نفر هم مجروح شده‌اند.

همچنین «حافظ عمر»، فرمانده نیروهای امنیتی ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز می‌گوید که انفجار بعد از ظهر جمعه، به وقت محلی، در مسجد مولوی سکندر این ولسوالی رخ داده است.

روزنامه هشت صبح افغانستان به نقل از منابع محلی گزارش داد که این حمله توسط یک بمب گذار انتحاری انجام شده است.

تصاویر تأیید نشده در شبکه‌های اجتماعی دیوارها و سقف یک ساختمان آسیب‌دیده را نشان می‌دهد. این انفجار در حالی رخ داده که روز پنجشنبه نیز انفجارهای متعددی برخی شهرهای افغانستان را لرزاند و داعش مسئولیت انفجارهای روز گذشته را برعهده گرفت. گروه تروریستی داعش ظهر دیروز پنجشنبه اول اردیبهشت‌ماه با طراحی عملیاتی تروریستی در بزرگترین مسجد شیعیان مزارشریف به نام سه‌دکان واقع در شمال افغانستان، 30 تن از نمازگزاران را شهید و 80 نفر دیگر را مجروح کرد. این در حالی است که روز سه‌شنبه 30 فروردین نیز یک مرکز آموزشی شیعیان واقع در غرب کابل مورد حمله تروریستی قرار گرفت و در نتیجه آن 26 دانش‌آموز به شهادت رسیدند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۳۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان