//
کدخبر: ۳۴۷۵۵۸ //

اعلام درآمد و مالیات رئیس جمهور آمریکا و معاونش

رئیس جمهور آمریکا و همسرش جیل در سال گذشته ۶۱۰ هزار دلار درآمد داشته و ۱۸۴ هزار دلار مالیات پرداخته‌اند. درآمد کامالا هریس، معاون بایدن و همسرش نیز طبق اظهارنامه مالیاتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بوده است.

اعلام درآمد و مالیات رئیس جمهور آمریکا و معاونش
به گزارش فرتاک نیوز،

کاخ سفید گزارش مالیاتی سال ۲۰۲۱ جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا را منتشر کرده است. بر اساس این اظهارنامه مالیاتی معلوم شده است که بایدن و همسرش ۶۱۰ هزار دلار درآمد داشتند و در مجموع ۱۸۴ هزار دلار مالیات بر درآمد پرداخته‌اند.

به گزارش دویچه وله انتشار اسناد مربوط به اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهور و سایر مقامات عالیرتبه آمریکا یک سنت متدوال در این کشور است و اظهارنامه مالیاتی جو بایدن حدود ۲۴ سال است عمومی می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا اما در قبال این سنت مقاومت می‌کرد. ترامپ در طول چهار سال دوره زمامداری‌اش به انتشار مدارک و اسناد مالیاتی خود تن نداد؛ پدیده‌ای که تا کنون در تاریخ سیاسی آمریکا بی‌سابقه بوده است.

ترامپ مدت‌ها نیز درگیر دعواهای حقوقی پیرامون مسائل مالی و اسناد مالیاتی بوده و بارها با روش‌های مختلف برای جلوگیری از افشای اسناد مالیاتی خود تلاش کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز سال ۲۰۲۰ موفق شده بود به بخشی از اطلاعات مالیاتی ترامپ دست یابد. این روزنامه در گزارشی پیرامون میزان پرداخت‌های مالیاتی ترامپ نوشته بود که او در سال ۲۰۱۶ یعنی همان سالی که در انتخابات به پیروزی رسید، فقط ۷۵۰ دلار مالیات سالانه پرداخت.

کامالا هریس، معاون بایدن و همسرش داگ امهوف، در مجموع یک میلیون و ۶۶۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۱ درآمد ناخالص داشته‌اند. معاون بایدن و همسرش حدود ۷۰۰ هزار دلار مالیات بردرآمد پرداخته‌اند.

بخشی از درآمد این زوج، از فروش ملک و انتشار کتاب خاطرات هریس کسب شده است.

این دو، سال ۲۰۱۹ سه میلیون و ۳۰۰ هزار درآمد داشتند. هریس در آن زمان سناتور بود و امهوف هم به عنوان وکیل کار می‌کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۵۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان