//
کدخبر: ۳۴۳۴۲۳ //
پس از درخواست آمریکا؛

لهستان جنگنده های خود را در اختیار اوکراین قرار می دهد

لهستان اعلام کرده است که این کشور آماده است فوراً تمام هواپیماهای میگ -۲۹ خود را به صورت رایگان در اختیار نیروی هوایی اوکراین دهد.

لهستان جنگنده های خود را در اختیار اوکراین قرار می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

دولت لهستان اعلام کرده است که این کشور آماده است فوراً تمام هواپیماهای میگ -۲۹ خود را به صورت رایگان با درخواست ایالات متحده در اختیار نیروی هوایی اوکراین جهت دفع حملات روسیه قرار دهد.

لهستان همچنین گفته است که از آمریکا می‌خواهد تا هواپیماهای دست دوم با قابلیت‌های عملیاتی مشابه را در اختیار این کشور قرار دهد و این کشور آماده است فوراً در مورد شرایط خرید این گونه جنگنده‌ها به توافق برسد.

دولت لهستان همچنین از سایر کشورهای ناتو و دارندگان هواپیماهای میگ -۲۹ خواسته است که اقدام مشابه را برای کمک به اکراین انجام دهند.

این اقدام لهستان به دنبال هفته‌ها مذاکرات و گفتگوهای پشت صحنه در لندن بین نخست وزیر لهستان و بوریس جانسون صورت گرفته است.

این تصمیم لهستان پس از آن صورت گرفته که «آنتونی بلینکن »، وزیر امور خارجه آمریکا، حمایت واشنگتن را از امکان ارائه هواپیماهای جنگی توسط لهستان به اوکراین ابراز کرده بود. بلینکن در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه آیا آمریکا با ارسال هواپیمای نظامی لهستان به اوکراین موافقت می‌کند، گفت: «برای این کار چراغ سبز نشان داده شده است.»

وی افزود: «در واقع، ما اکنون با دوستان لهستانی خود در مورد اینکه اگر تصمیم به انتقال این جنگنده‌ها به اوکراینی‌ها بگیرند، برای رفع نیازهای آنها چه کاری می‌توانیم انجام دهیم، صحبت می‌کنیم.»

«وی افزود که واشنگتن و متحدانش گام‌های بیشتری برای ارائه آنچه که اوکراینی‌ها برای محافظت از خود نیاز دارند، برمی دارند.»

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۴۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان