//
کدخبر: ۳۴۱۱۹۳ //

برخورد «بسیار نزدیک» میان جنگنده‌های روسی و هواپیمای نظامی آمریکایی بر فراز مدیترانه

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد چند روز قبل برخورد بسیار نزدیکی میان چند فروند جنگنده روسیه و یک فروند هواپیمای شناسایی و جنگ الکترونیک نیروی دریایی آمریکا بر فراز دریای مدیترانه رخ داده است.

برخورد «بسیار نزدیک» میان جنگنده‌های روسی و هواپیمای نظامی آمریکایی بر فراز مدیترانه
به گزارش فرتاک نیوز،

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در روزهای پایانی هفته گذشته میلادی [شنبه یا یکشنبه] برخورد بسیار نزدیکی میان یک فروند هواپیمای شناسایی و جنگ الکترونیک P-8 پوسایدون نیروی دریایی آمریکا و چند فروند جنگنده روسی بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه اتفاق افتاده است.

این منابع که به گفته سی‌ان‌ان مستقیماً از گزارش‌های نظامی آمریکا درباره این حادثه آگاهی دارند، اطلاعات بیشتری درباره زمان و مکان دقیق برخورد و اینکه برخورد تا چه حد نزدیک بوده ارائه نکرده و تنها به ذکر این نکته که «مانورهای جنگنده‌های روسی غیرایمن و غیرحرفه‌ای بوده است» اکتفا کرده‌اند.

به گفته این منابع آگاه، گزارش‌های دیگری مبنی بر اینکه پس از حادثه مذکور برخورد دیگری نیز میان هوپیماهای نظامی آمریکا و روسیه رخ داده است، وجود دارد.

منابع آگاه به سی‌ان‌ان گفته‌اند که ویدیوهای حادثه مذکور موجود است، اما با توجه به تنش‌های اخیر، دولت بایدن هنوز تصمیم نگرفته است که جزئیات موضوع را علنی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان