//
کدخبر: ۳۴۱۱۵۲ //

چین: آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین مبالغه می‌کند

وزارت خارجه چین، آمریکا را به دروغ پراکنی درباره احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین متهم کرد.

 چین: آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین مبالغه می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 درپی تشدید تنش در مرز اوکراین و احتمال حمله روسیه کشورهای غربی از شهروندان خود خواستند که در اسرع وقت این کشور را ترک کنند. با اینحال روسیه گمانه زنی درباره حمله به اوکراین را رد کرد.

رویترز در خبری گزارش داد پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به ادامه حضور 150 هزار نیروی روسی در مرز اوکراین باوجود اعلام عقب نشینی مقطعی مسکو هشدار داد، چین آمریکا را به استفاده ابزاری از موضوع تهدید به جنگ و ایجاد تنش متهم کرد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری خود پیرامون این موضوع به خبرنگاران گفت: چنین افزایش تنشی و انتشار اطلاعات دروغین توسط برخی کشورهای غربی به ایجاد ناآرامی و بی اعتمادی در دنیای پر از تنش و تشدید اختلاف و غم و اندوه منجر خواهد شد.

وانگ در ادامه گفت: امیدواریم احزاب مربوطه انتشار چنین اطلاعات نادرستی را متوقف کرده و تلاش بیشتری در راستای صلح، اعتماد متقابل و همکاری انجام دهند.

وی درباره روابط میان روسیه و چین نیز گفت: رهبران دو کشور چین و روسیه همواره در راستای توسعه مناسبات همسایگی بلندمدت و روابط دوجانبه سودمند بر مبنای عدم ائتلاف، عدم تقابل و هدف قرار ندادن یک کشور ثالث تلاش میکنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان