//
کدخبر: ۳۴۰۹۴۷ //

پکن: اوضاع اوکراین را به دقت زیر نظر داریم

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود ضمن اشاره به اینکه پکن تحولات اوکراین را دنبال می کند، گفت که سفارت و کنسولگری های چین در این کشور به کار خود ادامه می دهند.

پکن: اوضاع اوکراین را به دقت زیر نظر داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از ریانووستی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که پکن به دقت اوضاع اوکراین را زیر نظر دارد و سفارت چین در کی یف طبق روال معمول به کار خود ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چین قصد دارد دیپلمات‌هایش را از اوکراین خارج کند، گفت: طرف چینی از نزدیک وضعیت اوکراین را زیر نظر دارد و سفارت و کنسولگری‌های چین طبق معمول کار می‌کنند.

این در حالی است که واشنگتن و متحدان اروپایی اش و برخی کشورهای دیگر نیز کارکنان سفارت خانه خود در کی یف را کاهش داده یا تخلیه کرده اند و از شهروندانشان خواسته اند که فوراً خاک اوکراین را ترک یا از سفر به این کشور خودداری کنند.

دولت پکن با مسکو درباره خواسته‌های امنیتی اش ابراز همبستگی کرده است و پیشتر در همین رابطه، دفتر نمایندگی چین در اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پکن بر این باور است که گسترش ناتو برای امنیت و ثبات جهانی سازنده نیست.

غرب و در رأس آن آمریکا مدعی شده است که تهاجم روسیه به اوکراین قریب الوقوع است و شاید تا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) صورت گیرد.

روسیه با رد این اتهام‌ها تاکیده کرده است که قصدی برای تهاجم ندارد و واشنگتن و متحدانش به دنبال متشنج جلوه دادن شرایط و اوضاع هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان