//
کدخبر: ۳۳۹۹۱۷ //

بایدن: سرکرده داعش خودش را منفجر کرد

رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی گفت، نیروهای آمریکایی قصد بازداشت سرکرده داعش را داشتند اما او طبقه سوم ساختمان محل حضورش را منفجر کرد.

بایدن: سرکرده داعش خودش را منفجر کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه در یک سخنرانی، جزئیاتی درباره کشته شدن «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده داعش در ادلب سوریه ارائه کرد.

بایدن با حضور در برابر دوربین کاخ سفید گفت: «دیشب با دستور من ارتش ایالات متحده آمریکا به طور موفقیت آمیزی یک تهدید تروریستی بزرگ علیه جهان یعنی رهبر داعش که با اسم حاجی عبدالله شناخته می‌شد، را از بین بردند».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «از زمان روی کار آمدن او در سال ۲۰۱۹، داعش نیروهای آمریکایی و متحدان ما و غیرنظامیان خاورمیانه شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا را هدف قرار می‌داد. او عامل حمله اخیر به زندانی در شمال شرق سوریه بود که داعشی‌ها در آن نگه‌داری می‌شدند».

بایدن در ادامه گفت: «او نیروی محرکه اصلی در نسل‌کشی آشوریان شمال غرب عراق در سال ۲۰۱۴ بود. داستان‌های مربوط به قتل عام و ویرانی تک به تک روستاها و فروش هزاران زن و دختر برای بردگی را به یاد داریم».

او مدعی شد از وزارت دفاع آمریکا درخواست کرده در عملیات کشتن «نهایت احتیاط» را داشته باشند تا تلفات غیرنظامی به حداقل برسد و «با توجه به اینکه این تروریست اطراف خود را با خانواده‌ها و به خصوص بچه پر کرده بود، ترجیح دادیم به‌جای بمباران محل از نیروهای ویژه استفاده کنیم».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «این گروه عملیاتی هنوز گزارش خود را تکمیل نکرده ولی این را می‌دانیم که هم‌زمان با نزدیک شدن نیروهای ما برای دستگیر کردن این تروریست، او در اقدامی بزدلانه و بدون توجه به حضور خانواده‌ها و دیگر افراد حاضر در ساختمان خود را منفجر کرد، آن هم نه فقط یک کمربند انتحاری بلکه کل طبقه سوم ساختمان را منفجر کرد».

بایدن در این سخنرانی گفت، «از کمک ویژه نیروهای دموکراتیک سوریه بهره گرفتیم» و از «جامعه اطلاعاتی، وزارت دفاع و اعضای تیم امنیتی ملی آمریکا» نیز تشکر کرد. او متذکر شد: «به همکاری با متحدان خود از جمله نیروهای دموکراتیک سوریه، نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیش‌مرگه‌های کُرد ادامه خواهیم داد».

منابع رسانه‌ای از عملیات هلی‌برن شب گذشته نیروهای ائتلاف آمریکایی در حومه شمالی  ادلب (شمال غرب سوریه) و کشته شدن دست‌کم ده نفر از جمله یک زن و چند کودک خبر دادند. شبکه «الجزیره» گزارش داد، بالگردهای ائتلاف آمریکایی، شب گذشته بر فراز مناطق أطمة ودیر بلوط در حومه شمالی ادلب پرواز کردند و در حومه شهرک «أطمة» یک عملیات هلی‌برن انجام دادند که در آن ده نفر از جمله هفت کودک کشته شدند.

بایدن ساعاتی قبل از این سخنرانی تبلیغاتی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «شب گذشته به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا در شمال غرب سوریه با موفقیت عملیات ضد تروریستی را برای محافظت از مردم آمریکا و متحدان ما و تبدیل جهان به مکانی امن‌تر انجام دادند».

به نوشته کاخ سفید، وی در این بیانیه نوشت: «ابو ابراهیم القرشی سرکرده داعش را از میدان نبرد حذف کردیم. همه آمریکایی‌ها به سلامت از عملیات بازگشته‌اند. من امروز در این‌باره سخنرانی خواهم کرد».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۹۹۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان