//
کدخبر: ۳۳۹۰۰۴ //

جانسون: آماده بررسی نگرانی مشروع روسیه از طریق دیپلماسی هستیم!

نخست وزیر انگلیس امروز در پارلمان این کشور با اتخاذ مواضعی روسیه هراسانه ادعا کرد: لندن آماده است تا هرگونه نگرانی مشروع روسیه را از طریق دیپلماسی مورد بررسی قرار دهد!

جانسون: آماده بررسی نگرانی مشروع روسیه از طریق دیپلماسی هستیم!
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که امروز در پارلمان این کشور سخن می گفت، در اظهاراتی به تکرار مواضع روسیه هراسانه لندن پرداخت.

نخست وزیر انگلیس در این خصوص گفت: کشورهای غربی سخت‌ترین تحریم های تاریخ را علیه روسیه در صورت تشدید تنش ها پیرامون اوکراین آماده کرده اند. لندن آماده است تا هر گونه نگرانی مشروع روسیه را از طریق دیپلماسی مورد بررسی قرار دهد!

«بوریس جانسون» در ادامه اضافه کرد: باید بگویم که هیچ عضوی از ناتو نیست که در شرایط جاری تمایل به استقرار تعداد زیادی نیرو برای مقابله با تهاجم روسیه باشد.

وی در این خصوص از قصد خود برای مذاکره با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز خبر داد.

این در حالیست که وزارت خارجه انگلیس دوشنبه اعلام کرده بود: برخی از کارکنان و وابستگان سفارت به دلیل تهدید فزاینده روسیه، در حال خارج شدن از کی یف هستند. سفارت باز می ماند و به انجام کارهای اساسی ادامه خواهد داد.

تصمیم فوق در حالی اتخاذ شده است که کمی پیشتر آمریکا نیز تصمیمی مشابه اتخاذ کرده بود.

شبکه خبری «سی ان ان» در این باره به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که سفارت آمریکا در کی یف پایتخت اوکراین از وزارت خارجه ایالات متحده خواسته تا به همه افراد و پرسنل غیر ضروری و خانواده های آنها در این سفارت اجازه خروج دهد و گفته می شود که احتمالا خروج این افراد از هفته آینده آغاز خواهد شد.

همچنین وزارت امور خارجه انگلیس پیشتر نیز از شهروندان این کشور خواسته بود که از سفر غیر ضروری به اوکراین خودداری کنند.

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به ادعای لندن گفت که این ادعا یاوه گویی است و دلیل دیگری است که نشان می دهد این ناتو است که تنش ها درباره اوکراین را تشدید می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۹۰۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان