//
کدخبر: ۳۳۷۳۵۳ //

انتشار اطلاعات جدیدی از سقوط بالگرد اسرائیلی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اجازه یافتند اطلاعات جدیدی در رابطه با نحوه سقوط بالگرد ارتش اسرائیل در سواحل حیفا منتشر کنند.

انتشار اطلاعات جدیدی از سقوط بالگرد اسرائیلی
به گزارش فرتاک نیوز،

تارنمای ماکور ریشیون در گزارشی در این رابطه فاش کرد، بالگرد سرنگون شده یکی از محوری‌‌ترین بالگردهای عملیاتی ارتش اسرائیل است و سقوط آن باعث نگرانی شدیدی در میان محافل فرماندهی ارتش اسرائیل شده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، این بالگرد نقش محوری را در حفظ امنیت روزانه اسرائیل ایفا کرده و عملیات سری زیادی با آن انجام می‌شود، از اینرو نیروی هوایی اسرائیل از سقوط این بالگرد در سواحل حیفا بشدت نگران شده است به خصوص که این سقوط ناشی از وقوع نقص فنی در سیستم شرایط غیر مترقبه آن بوده است.

براساس تحقیقاتی که هنوز ابعاد کامل آن منتشر نشده است، سقوط این بالگرد به دلیل آتش گرفتن موتور سمت چپ آن رخ داد، خلبان تلاش کرد تا سیستم شرایط غیر مترقبه را در آن فعال کند اما این سیستم با موفقیت عمل نکرده و چند ثانیه بعد سقوط کرد.

تحقیقات نشان می‌دهند، سیستم‌های بالگرد از کنترل خلبان خارج شدند به نحوی که او نتوانست سیستم شناور ماندن بر روی آب را در آن فعال کند.

خلبان مذکور که تنها نجات یافته این سانحه است گفت لحظاتی بعد از آن بالگرد منفجر شد و من از داخل آن به بیرون پرتاب شده و همین امر باعث نجات جان من شد.

گروه جستجو لاشه بالگرد را در عمق 12 متری آب دریا در شرایطی یافتند که دو خدمه دیگر آن در داخلش محبوس بودند.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است گزارش کامل تحقیقات مربوط به دلایل سقوط این بالگرد را روز سه شنبه منتشر می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۳۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان