//
کدخبر: ۳۳۰۳۶۸ //

پنتاگون سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن محکوم کردن سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق، گفت مقام‌های بغداد هنوز از واشنگتن درخواستی برای کمک به تحقیقات در این زمینه نداشته‌اند.

 پنتاگون سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه سوءقصد به جان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد.

کربی طی نشست خبری در پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا می‌تواند بگوید چه کسی مسئول این حمله بوده، گفت: «خیر من در جایگاهی نسیتم که درباره مرتبطان آن صحبت کنم».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع آمریکا، وی سپس درباره موضع پنتاگون در این‌خصوص توضیح داد: «واضح است که ما حمله به نخست‌وزیر عراق را محکوم کنیم، همانطور که رئیس‌جمهور (جو بایدن) و همکاران ما در وزارت خارجه گفتند. چنین خشونت‌هایی باید متوقف شوند».

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آمریکا برای کمک به روند تحقیقات در خصوص آن حمله با مقام‌های عراقی تماس گرفته، اظهار داشت: «شنیدید که رئیس‌جمهور گفت اگر نیاز به کمک باشد، حتما انجام می‌دهیم. اما تا جایی که می‌دانم چنین درخواستی از سوی دولت عراق مطرح نشده است».

بر این اساس، کربی درباره اینکه آیا حمله به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق در منطقه سبز باعث تغییر در سطح حفاظتی نیروهای آمریکایی در این منطقه شده، توضیح داد: «ما هیچوقت درباره سطح حفاظتی صحبت نمی‌کنیم. اما به شما اطمینان می‌دهم که فرماندهان ما مسئول حفظ جان خود و نیروهایشان هستند».

وی سپس در پاسخ به این سوال که کدام گروه‌ها در عراق از چنین توانایی پهپادی برای سوءقصد به جان الکاظمی برخوردار هستند، مدعی شد: «رقم دقیقی ندارم اما تعدادی از گروه‌های داخل عراق که از سوی ایران حمایت می‌شوند، توانایی چنین حملاتی دارند. البته باز هم می‌گویم نمی‌توانم ارتباط این حمله را [با هیچ طرفی] فعلا مشخص کنم».

پیش از این نیز وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق، بر آمادگی خود برای تقویت تعامل عملی با شرکای عراقی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد. (جزئیات بیشتر)

بامداد یکشنبه بود که رسانه‌های عراقی گزارش دادند در پی سوءقصد به جان نخست‌وزیر این کشور در منطقه سبز بغداد، صدای انفجار و تیراندازی شنیده شد اما نخست‌وزیر از این حمله جان به‌در برده است.

الکاظمی نیز به فاصله کوتاهی پس از انتشار این خبر در توییتی ضمن تاکید برسلامتی خود همگان را به حفظ آرامش و خویشتنداری دعوت کرد.

تحولات پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق و اعتراض گروهی از مردم این کشور به نتایج آن، به ویژه رخدادهای خونین جمعه گذشته در بغداد از جمله موضوعاتی است که موضوع حمله پهپادی به منزل نخست وزیر این کشور را مشکوک و قابل تامل بیشتری می‌نماید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۳۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان