//
کدخبر: ۳۲۶۵۷۶ //

تمرین پرتاب بمب اتمی از سوی جنگنده‌های «اف-۳۵» نیروی هوایی آمریکا

نیروی هوایی آمریکا از آزمایش موفق پرتاب بمب اتمی از سوی دو فروند جنگنده اف-35 این کشور که قرار است در اروپا مستقر شوند، خبر داد.

تمرین پرتاب بمب اتمی از سوی جنگنده‌های «اف-35» نیروی هوایی آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

ارتش آمریکا اعلام کرد که دو فروند هواپیمای جنگنده «اف-۳۵ لایتنینگ»نیروی هوایی این کشور که قرار بود در قالب یک اسکادران در اروپا مستقر شود با پرتاب بمب‌های اتمی آزمایشی جهت اطمینان از توانایی در انجام ماموریت بازدارندگی ناتو، نقطه عطفی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش وبگاه «استرایپس» آزمایش موفقیت آمیز جنگنده اف-۳۵ لایتنیگ در حالی انجام شد که  اسکادرانی از جنگنده اف-۳۵ آمریکا برای یک ماموریت جدید در اروپا و در کشور انگلیس مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دو فروند جنگنده‌ه اف-۳۵در پایگاه نیروی هوایی «نلیس» نیویورک این ماموریت را با موفقیت انجام دادند. به گفته نیروی هوایی امریکا، خلبانان این دو جنگنده مأموریت آزمایشی و ارزیابی نیروی هوایی را  در ارتفاع و سرعت‌های متفاوت انجام دادند. مسئولان نیروی هوایی آمریکا از صدور گواهی حمل بمب اتمی از سوی جنگنده اف-۳۵ آمریکا پس از این پروازهای آزمایشی خبر دادند.

قرار است تا چندی دیگر نخستین اسکاداران از جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در پایگاه هوایی «لیکن‌هیث»  در انگلیس مستقر شوند. انگلیس نیز با استقبال از این برنامه پنتاگون اعلام کرده که در برنامه آموزش و آمادگی‌های رزمی کنار نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا خواهد بود. قرار است ۲۷ جنگنده اف-۳۵ و 60 پرسنل نظامی در این پایگاه هوایی در انگلیس مستقر شوند.

نیروی هوایی آمریکا در اقدام هماهنگ با ناتو قصد دارد پرواز جاسوسی خود را نزدیک حریم هوایی روسیه افزایش دهد. روسیه تاکنون به تاسیس این پایگاه ویژه استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در انگلیس واکنشی نشان نداده است، اما به یقین تحرکات نظامی آمریکا نزدیک مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

نیروی هوایی این کشور در روزها و هفته‌های گذشته در چند نوبت در ماموریت‌های موفق با عملیات واکنش سریع مانع انجام ماموریت گشت‌های هوایی آمریکا و ناتو نزدیک حریم هوایی خود شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۵۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان