//
کدخبر: ۳۲۹۸۱۴ //

رژیم صهیونیستی یک مسجد را در کرانه باختری تخریب کرد

منابع فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی یک مسجد را که عموما بادیه‌نشینان و کشاورزان فلسطینی از آن استفاده می‌کردند،‌ تخریب کرده است.

رژیم صهیونیستی یک مسجد را در کرانه باختری تخریب کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

منابع فلسطینی، امروز (پنجشنبه)، گزارش دادند که صهیونیست‌ها سحرگاه امروز یک مسجد را در منطقه دوما (شمال کرانه باختری)‌ تخریب کرده‌اند.

پایگاه خبری «عرب۴۸»، به نقل از «غسان دغلس» مسئول پرونده شهرک‌سازی‌ها در شمال کرانه باختری خبر داد که نیروهای رژیم صهیونیستی ناگهان با یک بلدوزر وارد منطقه مذکور شدند و مسجدی را که نمازگزاران به مدت دو سال در آن نماز می‌خواندند، در منطقه «ابوصیفی» در شرق دوما تخریب کردند.

دغلس در ادامه اضافه کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین در چند جاده کشاورزی در بخش جنوبی منطقه اقدام به خاکبرداری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اقدام نیروهای اشغالگر در تخریب مسجد ابوصافی را محکوم کرده‌اند و آن را تعرضی آشکار به مقدسات و اماکن دینی مسلمانان توصیف کرده‌اند.

«حسام ابو الرب» نماینده وزارت اوقاف با اشاره به اینکه مصلی، دیوار اطراف و وضوخانه مسجد تخریب شده است، تأکید کرد که این اقدام خارج از چارچوب پروتکل‌های بین‌المللی و انسانی است.

ابوالرب همچنین اشاره کرد که مردم فلسطین و به‌ویژه کوچ‌نشینیان و کشاورزان در مسجد ابوصافی نماز می‌خواندند و از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های ذیربط خواست که هر چه سریع‌تر در برابر کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در تخریب محل عبادت، اماکن مقدس و جریجه دار کردن احساسات مسلمانان بایستند.

از سوی دیگر، عرب۴۸ گزارش داد که عده‌ای از شهرک‌نشینیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی در نابلس و الخلیل تعرض کرده‌اند و در واپیسن ساعات شب گذشته در جاده ارتباطی جنین به نابلس به سمت خودروی آن‌ها سنگ پرتاب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها جاده‌ ارتباطی جنین به نابلس را از چهارراه منطقه «سیله الظهر»‌ تا ورودی منطقه «برقه» مسدود کردند.

این اقدام  باعث وقوع درگیری میان شهروندان فلسطینی و صهیونیست‌ها شد و نیروهای رژیم صهیونیستی  برای محافظت از شهرک‌نشینان به صورت گسترده به منطقه کشاند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان