//
کدخبر: ۳۲۷۳۲۸ //

نتایج اولیه انتخابات عراق قابل تغییر است

کمیسیون عالی انتخابات عراق با تأکید بر اینکه نتایج اولیه انتخابات قابل تغییر است، اعلام کرد که تحت تأثیر فشارها قرار نخواهد گرفت.

نتایج اولیه انتخابات عراق قابل تغییر است
به گزارش فرتاک نیوز،

«حسن سلمان» مدیر بخش اطلاعات و ارتباطات کمیسیون عالی انتخابات عراق روز چهارشنبه در سخنانی به دنبال بالاگرفتن اعتراضات به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اعلام کرد که «نتایج قابل تغییر است ولی کمیسیون انتخابات تحت تأثیر فشارها قرار نخواهد گرفت».

به گزارش خبرگزاری دولتی عراق (واع)، حسن سلمان افزود: «نتایج اولیه خیلی زود اعلام شد، زیرا طبق تصمیمات کمیسیون، باید نتایج اولیه ظرف ۲۴ ساعت و یک روز پس از برگزاری انتخابات اعلام می‌شد».

سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق تأکید کرد: «نتایج اولیه قابل تغییر است و باید منتظر نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ماند».

رئیس سازمان حشد شعبی که ریاست ائتلاف «پیمان ملی» را بر عهده دارد، درباره فرآیند اعلام نتایج انتخابات عراق و شمارش آرا ابراز تأسف کرد و گفت که فرآیند شمارش آرا «جانبدارانه» آغاز شد.

اعتراضات احزاب و جریان‌های سیاسی و ائتلاف‌های مهمی همچون ائتلاف الفتح، دولت قانون، حزب اسلامی عراق از احزاب اهل سنت و حتی اتحادیه میهنی کردستان عراق به نتایج اعلام شده پنجمین انتخابات پارلمانی عراق کماکان ادامه دارد.

معترضان از بروز تقلب گسترده در انتخابات ۱۰ اکتبر سخن می‌گویند، اما کمیسیون عالی انتخابات هرگونه تقلب در انتخابات را رد کرده و معتقد است که دستگاه‌های مربوط به رای‌گیری دارای سیستم‌های پیشرفته‌ است و نسبت به تخلف احتمالی حساسیت زیادی دارد و به همین دلیل امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد.

رای‌گیری برای انتخاب نمایندگان پارلمان عراق که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، بامداد روز یکشنبه ساعت ۷ صبح به وقت محلی آغاز و ساعت ۶ بعد از ظهر بدون تمدید به پایان رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۳۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان