//
کدخبر: ۳۲۶۶۴۸ //

سازمان ملل خواستار افزایش کمک‌ها به افغانستان شد

سازمان ملل متحد از جامعه جهانی و کشورهای کمک‌کننده خواست تا قبل از آغاز فصل سرما و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در افغانستان وعده‌های خود را به این کشور عملی کنند.

سازمان ملل خواستار افزایش کمک‌ها به افغانستان شد
به گزارش فرتاک نیوز،

نهادهای بشردوستانه و  سازمان ملل متحد از کشورهای کمک‌کننده خواست که بلافاصله برای جلوگیری از «فاجعه انسانی دیگر» در افغانستان قبل از فرارسیدن زمستان و سرد شدن هوا، بسیج شوند و به وعده‌های خود عمل کنند.

برخی از سازمان‌های بشردوستانه و سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، چهاردهم مهر، از کشورهای عضو این سازمان خواستند تا فوراً کمک‌هایی که در ماه سپتامبر به افغانستان وعده کرده بودند را اجرایی کنند.

این سازمان گفته است که کمک مالی ۶۰۶ میلیون دلاری برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به ۱۰ میلیون شهروند افغانستان که در ماه سپتامبر درخواست شده بود، تاکنون تنها کم‌تر از ۴۰ درصد این کمک‌ها تأمین شده است.

سازمان‌های کمک‌رسانی بشردوستانه گفته‌اند، کشورهایی که وعده کمک به افغانستان را داده‌اند، باید قبل از فرارسیدن زمستان و پیش از این‌که دیر شود، به وعده‌های خود عمل کنند.

ماری الن مک گروتی، نماینده برنامه جهانی غذا برای افغانستان، گفت: «من هرگز ندیده بودم که بحرانی با این سرعت و مقیاس گسترده شود.»

در همین حال، آنان افزوده‌اند که تقریباً نیمی از جمعیت افغانستان برای زنده ماندن به کمک نیاز دارند.

از سویی دیگر نیز، سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از بدتر شدن وضعیت در افغانستان اعلام کرده که سیستم بهداشتی در حال فروپاشی است و اقتصاد نیز در آستانه‌ سقوط قرار دارد.

بانو مگ گروتی با تأکید بر حمایت از خانواده‌های به‌شدت نیازمند، گفت که با فرارسیدن زمستان شاهد عمیق‌تر شدن شکاف فقر خواهیم بود، زیرا خشکسالی و بحران اقتصادی قیمت مواد غذایی و سوخت را بیش‌تر افزایش می‌دهد.

مارین دین کاجدومج، معاون نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد نیز گفت: «عدم اقدام فوری به ناچار منجر به بحران انسانی عمیق‌تر و آوارگی بیش‌تر می‌شود که نه‌تنها پیامدهای منطقه‌ای، بلکه جهانی خواهد داشت.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان