//
کدخبر: ۳۱۷۲۴۳ //

پکن: اجازه دخالت در امور هنگ‌کنگ را به واشنگتن نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه چین با دفاع از قانون مرتبط با هنگ‌کنگ در پارلمان این کشور با هرگونه دخالت آمریکا در امور داخلی این منطقه مخالفت کرد.

پکن: اجازه دخالت در امور هنگ‌کنگ را به واشنگتن نمی‌دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

انتشار برخی خبرها مبنی بر هشدار واشنگتن به شرکت‌های آمریکایی برای فعالیت‌نکردن در هنگ‌کنگ، با واکنش تند دولت پکن مواجه شد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) از آمریکا خواست که دخالت در امور داخلی چین از طریق سوءاستفاده از موضوع هنگ‌کنگ را فوراََ پایان دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ژائو در نشست خبری روزانه با بیان اینکه چین اجازه دخالت در امور خود را به آمریکا نمی‌دهد، تاکید کرد: «قانون هنگ‌کنگ و قوانین تابع آن به‌وضوح از منافع سرمایه‌گذاران خارجی حفاظت می‌کند».

پیش از این، نشریه «فایننشال تایمز» گزارش داده بود که دولت آمریکا به شرکت‌ها و کمپانی‌های این کشور درباره خطرات فعالیت در هنگ‌کنگ به آنها هشدار می‌دهد.

سال گذشته در پی مطرح شدن قانون استرداد مجرمین به سرزمین اصلی، مخالفان دولت هنگ‌کنگ با تحریک دولت‌های غربی دست به تظاهرات گسترده زدند. رفته رفته این اعتراضات به تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای پلیس کشیده شد.

پس از آن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد که بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند. این مجازات می‌تواند شامل حکم حبس ابد نیز باشد.

وزارت خارجه چین پیشتر نیز به آمریکا هشدار داد که از دخالت در امور داخلی این کشور به بهانه تحولات و مسائل مربوط به هنگ‌کنگ دست بردارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۲۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان