//
کدخبر: ۲۹۲۸۴۱ //

چین خواستار حفظ و اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شد

سخنگوی وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد که وزرای خارجه طرفین برجام بتوانند اقداماتی را برای حفظ و اجرای توافق هسته‌ای و قطعنامه 2231 صورت دهند.

چین خواستار حفظ و اجرای برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت شد

 «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری هفتگی خود ابراز امیدواری کرد که وزرای خارجه طرفین برجام بتوانند تلاش‌های خود را برای حفظ و اجرای برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تحکیم بخشند.

به گزارش فرتاک نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه چین در این خصوص گزارش کرد، وانگ ونبین در حالیکه مسئله هسته‌ای ایران را بسیار حساس و پیچیده توصیف کرد، گفت: «در حال حاضر، موضوع هسته‌ای ایران یک مسئله بسیار پیچیده و حساس است. ما امیدواریم که از طریق نشست وزرای خارجه، تمامی طرفین بیش از پیش تلاش‌ها برای حفظ و اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را تحکیم بخشند».

این دیپلمات چینی در ادامه از طرفین برجام (ایران، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) درخواست کرد تا برای رفع مسئله سیاسی ایران از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک از عزم سیاسی بهره گیرند.

وانگ ونبین همچنین در خصوص تداوم تلاش‌های پکن برای حفظ برجام گفت: «چین به همکاری با تمامی طرفین به منظور تداوم تلاش‌ها برای حفظ نظام بین‌المللی عدم اشاعه هسته‌ای و صلح و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) ادامه خواهد داد.

نشست غیررسمی وزرای امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ امروز (دوشنبه) با حضور «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و حدود دو ساعت و نیم ادامه داشت که در نهایت بیانیه‌ای مشترک صادر شد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در طول نشست امروز وزرای خارجه اعضای برجام از ایالات متحده خواست که بدون هرگونه پیش‌شرطی به برجام بازگردد.

وی در سخنان خود علت کاهش تعهدات برجامی ایران را خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و سیاست «فشار حداکثری» واشنگتن علیه کشورمان دانست و افزود اوضاع هسته‌ای ایران با توجه به تصمیم «جو بایدن» برای بازگرداندن آمریکا به برجام، به نقطه حساسی رسیده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان