//
کدخبر: ۳۱۷۰۳۱ //

کشته شدن دو فرد مرتبط با داعش درعملیات نیروهای امنیتی اندونزی

دستگاه امنیتی اندونزی از کشته شدن دو تن مظنون به ارتباط با گروه تروریستی داعش خبر داد.

کشته شدن دو فرد مرتبط با داعش درعملیات نیروهای امنیتی اندونزی
به گزارش فرتاک نیوز،

نیروهای امنیتی اندونزی روز یکشنبه دو مظنون مرتبط با گروه تروریستی داعش را در یک یورش کشتند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این دو فرد در یک یورش در اوائل صبح یکشنبه به وقت محلی توسط یک تیم پنج نفره از نیروهای امنیتی و پلیس اندونزی در منطقه کوهستانی «پاریگی» در استان «سولاوسی» کشته شدند. این منطقه به مکان تمرکز نیروهای افراطگرا در اندونزی معروف است.

عملیات امنیتی در سولاوسی در ماه‌های اخیر برای دستگیری شبکه افراط‌گرای موسوم به «مجاهدین اندونزی» از شاخه‌های داعش در این کشور افزایش یافته است. نیروهای امنیتی اندونزی گفته‌اند که در جستجوی هفت نفر دیگر از اعضای این گروه هستند که موفق به فرار شدند.

گروه مجاهدین اندونزی پیشتر مسئولیت کشتن چند پلیس و مسیحی را در اندونزی برعهده گرفته بود. در ماه مه، اعضای این گروه چهار مسیحی را در دهکده «کالماگو» کشتند.

اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان در جهان از زمان بمبگذاری در جزیره «بالی» در سال 2002  که منجر به کشته شدن 202 تن شد محدودیت‌های شدیدی را علیه شبه نظامیان افراط گرا اعمال کرده است.

چندی قبل منابع رسانه‌ای  از وقوع انفجار شدید در نزدیکی یک کلیسا در مرکز استان «سولاوسی جنوبی» اندونزی خبر دادند. رسانه‌ها در آن برهه اعلام کردند که  یک عامل احتملا انتحاری کلیسای شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی را هدف انفجار قرار داد.

متعاقب این حادثه دولت اندونزیعلت انفجار در مجاورت یک کلیسا را حمله انتحاری اعلام کرد. وزیر امنیت اندونزی اعلام کرد دو عامل انتحاری که به خود بمب متصل کرده بودند، موجب انفجار در مرکز استان «سولاوسی جنوبی» بود.این انفجار زمانی رخ داد که افراد حاضر در کلیسای بعد از انجام مراسم مذهبی روز یکشنبه در حال خروج از کلیسا بودند.

از سال ۲۰۱۶ که افراد مسلح گروه تروریستی داعش حملاتی را در «جاکارتا» پایتخت اندونزی ترتیب دادند،  و مقام‌های کشورهای همسایه از جمله  مالزی نیز در حالت هشدار و آماده باش قرار گرفته‌اند. پلیس مالزی طی این چند سال صدها نفر را به اتهام ارتباط با این گروه تروریستی دستگیر کرده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۰۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان