//
کدخبر: ۳۰۲۰۴۶ //

واکنش حزب‌الله و جنبش امل به اتفاقات روز گذشته در جنوب بیروت

جنبش حزب‌الله و امل در بیانیه مشترکی هرگونه ارتباط میان خود و برخی اقدامات آشوبگرانه در جنوب بیروت را تکذیب کردند.

واکنش حزب‌الله و جنبش امل به اتفاقات روز گذشته در جنوب بیروت
به گزارش فرتاک نیوز،

بیروت پایتخت لبنان روز شنبه (دیروز) شاهد اعتراضات در چند نقطه از شهر به وضعیت معیشتی و اقتصادی بود.

معترضان در ابتدا در مرکز بیروت در اعتراض به افزایش قیمت دلار تجمع کرده و علیه دولت شعار دادند. این تجمع به تدریج به اطراف کاخ ریاست‌جمهوری در «بعبدا» کشیده شد و نیروهای ارتش جلوی حرکت معترضان را گرفتند.

اما در منطقه «ضاحیه» در جنوب بیروت، برخی افراد اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها و بستن راهها در نزدیکی میدان امام حسین (ع) کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

در شهر «صیدا» در جنوب لبنان نیز، برخی از معترضان در میدان «الثوره» تجمع کرده و با آتش زدن لاستیک‌ها، جاده را بستند که نیروهای ارتش لبنان وارد شده و جاده را باز کردند

در همین حال برخی رسانه‌ها مدعی شدند که این افراد به حزب‌الله و جنبش امل وابسته هستند. اما این جنبش مقاومت در بیانیه‌ای هرگونه ارتباط خود را با این افراد تکذیب کردند. در این بیانیه مشترک آمده است: «برخی در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که طرفداران ما در ضاحیه جنوبی اقدام به بستن راهها و اقدامات تخریبگرانه در برخی مناطق به خصوص در میدان امام حسین (ع) کرده‌اند. جنبش امل و حزب‌الله هرگونه ارتباط طرفدارانش با اقدامات تخریبگرانه را تکذیب کرده و از دستگاههای امنیتی و قضایی می‌خواهند هر فردی که به اموال عمومی و خصوصی آسیب زده است را تحت پیگرد قرار دهند.»

لبنان از ۲۰ مرداد سال ۹۹ به این سو که «حسان دیاب» از نخست‌وزیری استعفا کرد، دولت کاملی ندارد و حسان دیاب به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور به فعالیت می‌پردازد. «سعد الحریری» در یکم آبان بار دیگر به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد، اما هنوز نتوانسته کابینه خود را بچیند.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نیز دیروز در بیانیه‌ای گفت که دیگر نمی‌توان به این وضعیت سیاسی ادامه داد و فورا باید نخست‌وزیر منتخب کار خود را آغاز کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان