//
کدخبر: ۳۱۶۷۸۸ //

فراکسیون لبنانی: تأخیر در تشکیل کابینه، فرصت‌ها را هدر می‌دهد

فراکسیون «وفاداری به مقاومت» وابسته به حزب‌الله در پارلمان لبنان پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: تأخیر در تشکیل کابینه موجب به هدر رفتن وقت و فرصت‌هایی خواهد شد که شاید در آینده به دست نیاید.

فراکسیون لبنانی: تأخیر در تشکیل کابینه، فرصت‌ها را هدر می‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 در این بیانیه آمده است: حل اختلافات امروز برای مردم لبنان بسیار بهتر از آن است که تشکیل کابینه به تأخیر بیفتد، چرا که این تأخیر موجب هدر رفتن فرصت‌هایی خواهد شد که شاید در آینده به دست نیاید.

این فراکسیون تأکید کرد، تحولات و نا امیدی موجود در فضای سیاسی لبنان، تسریع در تشکیل کابینه را ضروری می‌کند. البته این کار نه تنها برای احیای اوضاع بلکه برای جلوگیری از فروپاشی کامل ساختار کشور باید صورت گیرد.

فراکسیون وفاداری به مقاومت اعلام کرد: مصیبتی که لبنان بیش از یک سال با آن درگیر است، ثابت کرده دولت متزلزلی که در آن قوانین اجرا نمی‌شود و حقوق‌ها محفوظ نیست، دولتی است که نیروها و کشورهای غارتگر جهان را ترجیح می‌دهد تا سیاست‌های خود را در لبنان و در راستای منافع  خود به کار گیرند.

این فراکسیون از همه لبنانی‌ها خواست، عزم خود را جزم کنند تا دولتی قانونمند را پایه گذاری کنند که مانع فاسدان و غارتگران برای کشاندن کشور به مصیبت‌ها شوند.

لبنان از هفت ماه پیش شاهد بحران سیاسی ناشی از عدم توافق جریان های سیاسی برای تشکیل دولت آینده به ریاست «سعد حریری» است.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان روز ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی (اول آبان ۹۹) درپی رایزنی با جریان ‌های سیاسی پارلمان، سعد حریری را مامور تشکیل دولت جدید لبنان کرد اما اختلاف نظر جریان های سیاسی بویژه بین حریری و جریان ۱۴ مارس حامی اش از یک سو و نهاد ریاست جمهوری و  رئیس جمهوری و «جبران باسیل» رئیس جریان ملی آزاد لبنان از سوی دیگرو پافشاری هر طرف بر مواضع خود درخصوص نوع ترکیب کابینه از آن زمان تاکنون مانع از تشکیل دولت شده است.

رئیس جمهوری لبنان یکم خردادماه سال جاری در نامه‌ای به پارلمان این کشور از تاخیر در تشکیل دولت جدید انتقاد کرد و گفت: اکنون ثابت شده که (سعد حریری) نخست وزیر مامور تشکیل دولت ناتوان از تشکیل کابینه ای است که قادر به نجات و تماس سودمند با نهادهای مالی خارجی و صندوق‌های بین‌المللی و کشورهای کمک کننده به منظور تدوین برنامه کمک به لبنان برای نجات این کشور از وضعیت ناگوار فعلی باشد. او همه مهلت‌های معقول برای تشکیل دولت را نادیده گرفته است.

پس از این نامه تلاش های برخی دیگر از مسئولان بلندپایه و شخصیت ها و جریان های سیاسی برای نزدیک کردن دیدگاهها به منظور تشکیل دولت ادامه یافت که جدی ترین آن در حال حاضر ابتکارعمل «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان به شمار می رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۷۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان