//
کدخبر: ۳۱۵۶۴۴ //

پرواز جنگنده انگلیس بر فراز کشتی‌های روسی در مدیترانه

جنگنده متعلق به نیروی هوایی انگلیس امروز بر فراز گروهی از کشتی‌های روسی که در حال انجام رزمایشی در مدیترانه بودند، پرواز کرد.

پرواز جنگنده انگلیس بر فراز کشتی‌های روسی در مدیترانه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یک فروند جنگنده متعلق به نیروی هوایی انگلیس امروز دوشنبه بر فراز گروهی از کشتی‌های روسی که در حال انجام رزمایشی در دریای مدیترانه بودند، پرواز کرد.

این در حالیست که مقامات روسیه تا کنون به این موضوع واکنشی نشان نداده اند.

دوم تیر ماه سال جاری یک فروند رزمناو روسی به سوی ناو انگلیسی «دیفندر» در دریای سیاه تیراندازی کرد. مسکو تأکید کرد که این ناو وارد آب های سرزمینی روسیه شده بود.

شبکه اول تلویزیون روسیه نیز اعلام کرد که یک فروند شکاری سوخو ۲۴ ام روسیه به ناو انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی کرده است.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخ و-۲۴ ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری تاس، هواپیمای روسی ساعت ۱۲ و ۱۹ دقیقه بوقت مسکو تیراندازی و بمباران هشداری در مسیر حرکت ناو انگلیسی دفندر کرد.

در واکنش به این اقدام، وزارت خارجه روسیه از احضار وابسته نظامی انگلیس در مسکو به دلیل حادثه مذکور در دریای سیاه خبر داد.

در ادامه این رویداد، مرکز مطبوعات وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای شلیک تیر هشدار به یک فروند ناو جنگی این کشور پس از نقض آبهای سرزمینی در دریای سیاه توسط یک هواپیمای روسی را تکذیب کرد. وزارت دفاع روسیه نیز پس از اقدام لندن مبنی بر تکذیب این رویداد، فیلم این شلیک اخطارآمیز را منتشر کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان